Akciju je uvodno u srijedu u Zagrebu najavila njezina voditeljica Jelena Hotko iz Hrvatskog povijesnog muzeja u Zagrebu, koja je istaknula kako se ove godine na inicijativu odazvao dosad najveći broj sudionika.
"Počeli smo 1996. s tek desetak sudionika i iako smo tokom godina kontinuirano rasli i širili se, ovo je prvi put da smo prešli čarobnu brojku od 70 sudionika", kazala je Hotko na konferenciji za novinare u Muzeju Mimari. "Stoga se doista može reći da smo u 21 godinu ne samo odrasli, promijenili ime i dobili maskotu, malenu EMU (Edukativna muzejska akcija), nego se i sve šire čuje dobar glas o toj akciji", dodala je.
Edukativne muzejske akcije već 21 godinu zaredom povodom obilježavanja Međunarodnog dana muzeja uspješno organizira Sekcija za muzejsku pedagogiju i kulturnu akciju Hrvatskog muzejskog društva, a održava se u Mjesecu muzeja, od 18. travnja do 18. svibnja.
Tema ovogodišnje akcije nadovezuje se na temu Međunarodnog muzejskog vijeća (ICOM) za Međunarodni dan muzeja 2016. "Muzeji i kulturni krajolik", kojoj je cilj ukazati na misiju muzeja kao ustanova koje su odgovorne kako za baštinu koju čuvaju u muzejima, tako i za baštinu u njihovom okruženju.
Kulturni krajolik po definiciji obuhvaća svako ljudsko interveniranje u prirodni okoliš, a nazivom "KLIK na Kulturni krajoLIK" akcija se referira na 'klik', zvuk koji se u suvremenom svijetu često čuje i uglavnom povezuje uz modernu tehnologiju – klikom nastaje fotografija, video snimke, pale se i gase aparati, te asocira na korištenje društvenih mreža i umrežavanje ljudi diljem svijeta.
O kulturnim krajolicima i ulozi muzeja u njihovu očuvanju bit će riječi na nizu zanimljivih, posebno pripremljenih edukativnih programa, koji uključuju radionice, izložbe, kazališne predstave, koncerte, filmske projekcije, igraonice, jednodnevne izlete, posjete arheološkim lokalitetima i drugim spomenicima na otvorenom te stručna predavanja i mnoštvo drugih aktivnosti, istaknula je Hotko, koja je voditeljica Akcije zajedno s Dankom Dujmovićem s Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.
Napomenula je da Akciju, kao i uvijek, prati posebna KNJIŽICA s kojom je moguće besplatno posjetiti sve njezine ovogodišnje sudionike a koja, uz korisne informacije o svim institucijama i njihovim programima, sadrži i kupon za sudjelovanje u nagradnoj igri.
Knjižicu se po cijeni od deset kuna treba nabaviti na blagajni prve posjećene muzejske institucije, kazala je Hotko, te pozvala sve zainteresirane, a posebice đake i studente, da iskoriste prednosti Akcije i tijekom Mjeseca muzeja razgledaju što više muzeja i srodnih institucija – sudionika Akcije, te sudjeluju u njihovim programima.
Ovogodišnja Akcija ima i jednu novost, a to je foto natječaj za "NAJ! fotografiju", gdje će sudionici trebati pronaći i zabilježiti svojim kamerama i fotoaparatima dojmljive kulturne krajolike Hrvatske. Oni najuspješniji bit će posebno nagrađeni na završnoj svečanosti na Međunarodni dan muzeja u srijedu 18. svibnja u Muzeju "Staro selo" Kumrovec, gdje će biti pripremljen bogat program prezentacija i događanja.
Svi će sudionici Akcije na svoj način tematizirati i osvještavati vrijednosti kulturnog krajolika naše nacionalne baštine, a o svojim su programima na konferenciji govorili predstavnici Memorijalnog centra Faust Vrančić iz Prvić luke, Zavičajnog muzeja Našice, zagrebačkog Muzeja za umjetnost i obrt, Gliptoteke HAZU-a, zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti. Hrvatskog školskog muzeja u Zagrebu i drugi, a predstavljanju je nazočio i Veljko Mihalić, voditelj Odsjeka za muzejsku, likovnu i knjižničnu djelatnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba.
Istaknuo je kako zadaća muzeja nije samo čuvanje, skupljanje i istraživanje građe, te njezino prezentiranje javnosti, a s obzirom da je poznato da đaci daleko bolje usvajaju znanja kada im se prezentiraju izravno, u muzejima, kroz razne programe, tim je važnija uloga te akcije.
Na važnost akcije osvrnula se i ravnateljica Muzeja Mimare Lada Ratković Bukovčan, koja je istaknula kako njezina dugovječnost potvrđuje kako je riječ o izuzetno kvalitetnoj inicijativi koja opravdava svoju bit, "a ta je da upoznavanjem mladih sa značenjem baštine i kulturnih dobara razvijamo svijest da samo implementiranjem tih vrijednosti možemo oplemeniti svoj život".
"Time se potvrđuje neizostavna potreba svih nas da živimo kulturu, da ju što bolje razumijemo i da je ona dio našeg života", poručila je Ratković Bukovčan.
Više informacija o Akciji može se naći na mrežnim stranicama Hrvatskog muzejskog društva, a o svakom pojedinom programu na mrežnim stranicama muzeja sudionika, na njihovim društvenim mrežama, te na Muzejskom portalu http://muzejski-portal.hrmud.hr/hr/events/, novom online katalogu svih muzejskih događanja ne samo tijekom Mjeseca muzeja, već i tijekom cijele godine.