FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Jakovčić, Škrlec, Radoš: Razvoj željezničke mreže iznimno je važan za hrvatsko gospodarstvo i očuvanje okoliša

Autor: Domagoj Janković
STRASBOURG, 5. veljače 2016. (Hina) - Hrvatski eurozastupnici Ivan Jakovčić, Davor Škrlec i Jozo Radoš u raspravi na plenarnoj sjednici o razvoju i modernizaciji željezničke infrastrukture u dunavskoj i jadranskoj makroregiji istaknuli su važnost izgradnje kvalitetnije željezničke mreže za gospodarstvo i očuvanje okoliša na području tih makroregija.  
 Zastupnik Ivan Jakovčić (IDS) rekao je da će stvaranje sustava intermodalnog prijevoza na području jadranske makroregije zahtijevati iznimno visoka ulaganja, no da su ona nužna kako bi se povećala konkurentnost te makroregije.
“Povezivanje željezničkog transporta s onim koji dolazi morem i zrakom nema alternative. Drugi problem je ekstremna sporost željezničkog prijevoza kako onog u Italiji na potezu Ancona-Bari tako i na pravcima u Hrvatskoj od Rijeke preko Zagreba do Budimpešte, od Zadra i Splita prema Zagrebu te od Ploča prema Sarajevu kao i na potezu Bar-Beograd.
Širenje TEN-T mreže na Balkan je odličan projekt i dajem punu podršku Europskoj komisiji u njegovoj realizaciji", rekao je Jakovčić.
Davor Škrlec (ORaH) upozorio je na važnost prekogranične suradnje u razvoju željezničke infrastrukture.
"Prometno povezivanje unutar makroregija te između dunavske i jadranske makroregije iznimno je važno i s aspekta zaštite okoliša. Željeznička mreža koja bi povezala luke na Jadranu s ostalim dijelovima Europe doprinijela bi smanjenju emisije CO2 u robnom prijevozu. No karti EU-a ne postoje takvi koridori za teretni prijevoz željeznicom. Stoga pozivam da se na planove razvoja ovih makroregija ucrtaju novi koridori za željeznički teretni prijevoz", poručio je Škrlec.
Jozo Radoš (HNS) pozdravio je najave koje dolaze iz Europske komisije o proširenju transeuropske prometne mreže (TEN-T) na područje jadranske makroregije i zapadnog Balkana.
"Željeznica je jeftiniji i za okoliš bolji način prijevoza. No željeznički prijevoz  na području EU-a nije razvijen, a željeznička mreža je posebno slaba na području jadranske makroregije.  Stoga pozdravljam najave iz Europske komisije o proširenju TEN-T mreže na zapadni Balkan. Očekujem da će posljedica toga biti ne samo povezivanje zapadnog Balkana s ostalim dijelovima Europe nego i jačanje kvalitete željezničkog prijevoza te veće korištenje željeznice i riječnog prometa na području cijele Unije", zaključio je Radoš.


(Hina) xpp ydj

An unhandled error has occurred. Reload 🗙