Iako je e-trgovina u porastu, ni poduzeća ni potrošači u Europi još nisu iskoristili sav njezin potencijal: potrošačima u drugim državama EU-a svoje proizvode na internetu prodaje tek 12 posto trgovaca, a potrošačima u vlastitoj državi čak trostruko više (37 posto). Isto tako, samo 15 posto potrošača kupuje putem interneta iz druge države članice EU-a, a iz vlastite triput više (44 posto).
Komisija je u srijedu donijela dva prijedloga: prvi o isporuci digitalnog sadržaja (npr. streaming glazbe), a drugi o internetskoj prodaji robe (npr. kupnja odjeće na internetu). U oba će se prijedloga razmotriti uklanjanje glavnih prepreka prekograničnoj elektroničkoj trgovini u EU-u: pravna rascjepkanost u području ugovornog prava potrošača zbog koje poduzeća (posebno MSP-ovi) imaju velike troškove te manjak povjerenja potrošača pri kupnji putem interneta iz druge države.
Andrus Ansip, potpredsjednik Komisije zadužen za jedinstveno digitalno tržište, rekao je: "Kad s interneta preuzmete film ili pjesmu, oni se moraju dati pokrenuti. U protivnom biste trebali imati mogućnost povrata novca i raskida ugovora. Ovim prijedlozima povećat će se prava potrošača na internetu te će im se omogućiti da s punim povjerenjem uživaju u proizvodima i uslugama iz drugih država EU-a.