Antonio Grgić, umjetnik koji je po obrazovanju arhitekt, u središte svog interesa stavlja urbane intervencije i performanse kojima propituje veze između ideoloških, socijalnih i osobnih psiholoških snaga u urbanom okruženju.
U "Sjenama" se kroz performans ritualno priziva potisnuto sjećanje na nasilno uklonjen simbolički sadržaj iz javnog prostora, iza čega ostaje materijalni trag na pločniku u obliku nacrtane sjene koji je spomenik sam po sebi, spomenik srušenom spomeniku, ističe se u najavi izložbe.
Kako je i vrijeme važan dio umjetnikova rada ono se propituje i u ovom projektu, pa protokom vremena crtež sjene srušenog spomenika na pločniku polako nestaje i daje mogućnost opraštanja sa simboličkim sadržajem i objektom koji je nasilno uklonjen s javnog mjesta.
Do sada su "Sjene" iscrtane u nizu gradova, među ostalim na mjestu premještenog spomenika Partizanima u Koprivnici, srušene fontane "Bajamontuše" u Splitu, nestalog spomenika Lenjina u Sisku, uništenog spomenika kralju Franji Josipu i Petru Karađorđeviću u Livnu.
Autor sjene ne fotografira, već nakon akcije prenosi na papir u obliku crteža i objekta, različitim tehnika brišući razliku između crteža i stvarnog urbanog ambijenta gdje se spomenik nalazio.
U svom radu koristi materijale koji su dio urbane svakodnevice, žvakaće gume, mokraću, sprejeve u boji, bitumen, benzin, motorno ulje, te tehniku paljenja, izlaganja atmosferskim utjecajima i otiskivanja površine pločnika na mjestu gdje je spomenik stajao. Kao i kod nacrtanih sjena na pločniku, kod crteža i objekata upotrebom tih tehnika i materijala nacrtana sjena na papiru blijedi i nestaje.
Na otvaranju izložbe bit će predstavljene umjetnikove grafike nastale otiskivanjem asfaltne površine pločnika na lokaciji na kojoj se nalazio spomenik "Izvidnica" akademskog kipara Ivana Sabolića, u izdanju Pastorale kustosa Marijana Špoljara.
Vođenje po izložbi i razgovor s autorom održat će se u subotu, 12. rujna, kada se izložba zatvara.