Pilot-projekt nabave usluga helikopterske hitne medicinske službe u Republici Hrvatskoj neće se financirati iz državnog proračuna, već se radi o namjenskim sredstvima Svjetske banke koja su dodijeljena za podizanje kvalitete i dostupnosti zdravstvene zaštite na području Republike Hrvatske. Na temelju pilot-projekta koji će trajati četiri mjeseca napravit će se analiza naših potreba i trajnog postavljanja modela te službe na području cijele Hrvatske i sasvim je sigurno da nećemo potpisivati štetan ugovor, ističe Ministarstva zdravlja.
Već sada imamo određene procjene prema kojima će uspostavljanje takve usluge koštati 8 do 10 milijuna eura godišnje, odnosno bit će u okvirima današnjih troškova MORH-a, poručuju iz Ministarstva.
HDZ je u utorak optužio ministra zdravlja Sinišu Vargu da je njegovo ministarstvo pilot-projektom o organiziranju hitne helikopterske medicinske službe sklopilo štetan ugovor za Republiku Hrvatsku i pacijente ocjenjujući kako se radi o "bacanju državnog novca za mali ili nikakav učinak". Ustvrdili su i da je Ministarstvo obrane to radilo za tri puta manju cijenu.
Ministartvo: očekivali smo i naše ponuđače
„Što se tiče samog natječaja mi smo očekivali ponude naših gospodarskih subjekata koji imaju iskustva u organizaciji letenja (ne nužno u obliku hitne medicinske službe). To znači da su se mogli javiti s partnerima iz inozemstva, što smo i priželjkivali. Od jednog našeg ponuđača dobili smo ponudu doslovno na jednom listu papira što ne možemo smatrati ozbiljnom ponudom budući da su ostale ponude imale svu potrebnu dokumentaciju i nekoliko stotina stranica teksta“, komentirao je pomoćnik ministra Miljenko Bura.
HDZ-a je naveo da je po pravilima naše nadležne agencije potrebno tisuću sati leta a da je Ministarstvo zdravlja u natječaju navelo da je potrebno 1500 sati leta i da se nitko se od domaćih tvrtki zbog toga nije mogao javiti.
Na kritike zbog toga što ugovor predviđa letove od 6 do 18 sati, iz Ministarstva zdravlja odgovaraju da to, što će helikopteri biti dostupni za vrijeme „vidljivog dijela dana“ u stvari znači da će svega šest sati biti izvan upotrebe te da Ministarstvo obrane ostaje u angažmanu za prijevoz pacijenata "u tom dijelu noći za letove između bolnica".
Praksa dnevnih letova u ovoj vrsti usluge standard je koji se primjenjuje u mnogim zemljama koje imaju i višegodišnje iskustvo s ovakvom uslugom, a to je sugerirao i predstavnik Ministarstva obrane na sastanku Povjerenstva zbog svih delikatnosti te s obzirom da dosada nismo imali takvu službu, ističe Ministarstvo zdravlja.
Sud poništio preventivnu zaplijenu izrečenu EliFriuliji
Navode i kako je na otvorenom postupku javne nabave odabrani ponuditelj, EliFriulia srl i Air Green, dostavio valjanu ponudu, dokazao pravnu i poslovnu sposobnost kao i tehničku, stručnu i financijsku sposobnost te se kod ponuditelja nisu ispunili uvjeti koji su člankom 67. Zakona o javnoj nabavi propisani kao obvezni razlozi isključenja ponuditelja. Ministarstvo temeljem dostavljene dokumentacije i svih garancija za obavljanje ove usluge nema razloga poništiti natječaj, kaže se u reagiranju iz Minstarstva zdravlja, koje podsjeća da do 14. kolovoza teče rok za žalbu na međunarodni natječaj dok period mirovanja traje ukupno 15 dana.
Ministarstvo zdravlja osvrće se i na primjedbe da je odabrana tvrtka pod istragom.
Činjenica je da je poslovanje tvrtke EliFriulia, koja je bila u konzorciju s tri tvrtke, predmet istrage talijanskih istražitelja prilikom pružanja usluge na jugu Italije. U međuvremenu smo, od tvrtke EliFriulia dobili informaciju kako je sud u Palermu poništio mjeru preventivne zapljene naspram njihove tvrtke, primijenjenu na početku istrage. Na taj način EliFriulia srl (d.o.o.) predstavlja ugovornu stranu, slobodnu za zakonito sklapanje ugovora. U EliFriulii su naglasili kako se radi o jednom od operatera s najdužim iskustvom na području helikopterskih usluga te da nikada dosad nisu bili istraživani u svezi s nepravilnostima u poslovanju tvrtke te da uredno posluju, navodi se u reagiranju Ministarstva zdravlja.