Do sada se u Hrvatskoj godišnje na medicinski prijevoz 500 pacijenata vojnim helikopterima trošilo 8,5 milijuna eura. Uvođenjem specijaliziranih helikoptera za isti iznos, u daleko boljim uvjetima, može se prevesti pet puta više pacijenata, ističu udruge reagirajući na medijske napise da je organiziranje hitne helikopterske medicinske službe "bacanje državnog novca".
Specijalizirani helikopteri približit će nas EU standardima, po kojima helikopter poleti u roku od tri minute nakon poziva, dok se dosad na odobrenje leta čekalo između 40 i 60 minuta, ističe Udruga za sigurnost u prometu (SUP) koja već četiri godine zagovara organiziranje i uspostavu HEMS-a u civilnom sektoru na cijelom teritoriju Hrvatske.
Kao najveću prednost namjenskih helikoptera SUP navodi mogućnost njihova slijetanja u blizini pacijenta i bolnice, te pomoć stanovništvu na otocima. Preživljavanje pacijenta, kažu, povećava se od 30 do 50 posto ako se preveze u ''zlatnom satu'', odnosno periodu u kojem bi trebao biti prebačen do bolnice.
Otočni sabor poručuje da je uvođenje HEMS-a od velikog je interesa za 130.000 stanovnika hrvatskih otoka, posebice onih udaljenijih od kopna i manje naseljenih, kao i otočnih turista tijekom ljeta. Negdje je jedan doktor zadužen za nekoliko otoka, pa je jasno koliko bi značilo uvođenje HEMS-a, kažu u Otočnom saboru.
Udruge navode i kako zemlje EU imaju dobro razvijen sustav helikopterske hitne pomoći, koja je primjerice 1970. uvedena u Njemačku. Sada njihova flota broji 51 helikopter i 77 baza. U prošloj je godini u Njemačkoj bilo 52.577 letova, a od osnutka do današnjeg dana obavljeno je više od milijun i pol intervencija. Hrvatskoj su, kažu udruge, trebale 44 godine da prepozna prednosti hitne helikopterske pomoći, a po stanovniku bi godišnje usluga helikopterske hitne pomoći koštala 1,75 eura.