Ta su događanja u petak zasebno najavili iz HGK te Ministarstva turizma iz kojeg najavljuju da će tim povodom u SAD-u i Kanadi idući tjedan boraviti ministar turizma Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Oni će u ponedjeljak, 23. veljače, sudjelovati na večeri za novinare, blogere i touroperatore u New Yorku u restoranu Delmonico's na kojoj će Hrvatsku predstaviti kao eno gastro destinaciju, dok će idućeg dana, 24. veljače, biti na predstavljanju hrvatskog vinskog klastera pri HGK na sajmu u Astor centru u New Yorku.
Iz HGK najavljuju kako će na tom predstavljanju sudjelovati 24 hrvatske vinarije s više od stotinu različitih etiketa, a osim promocije vina predviđene su i dvije masterclass radionice - "Taste Croatia - Discover Croatia" i "American Winemakers who fell in love with Blue Adriatic", čiji je cilj približiti američkoj publici hrvatska vina i njihovu raznolikost, kao i upoznavanje s uspješnim Amerikancima koji su investirali u proizvodnju vina u Hrvatskoj.
Lorencin i Ivičić će u četvrtak, 26. veljače sudjelovati na svečanom predstavljanju izravne avio linije Toronto-Zagreb, koju će od lipnja uvesti prijevoznik SkyGreece Airlines.
Osim toga, u Torontu će se susresti i s glavnim touroperatorima i agentima te dati nekoliko intervjua za medije.
Iz Ministarstva turizma podsjećaju kako je regija sjeverne Amerike među najvažnijim emitivnim regijama svijeta, a turisti iz SAD-a su među najvećim potrošačima na putovanjima.
Najčešći motivi putovanja američkih turista su odmor, posjeta prijateljima i rodbini te posao.
Hrvatska od 2009. s tog tržišta stalno bilježi rast turističkog prometa, pa tako i prošle godine, kada je po podacima HTZ-a iz SAD-a došlo 18 posto više turista ili 260 tisuća, a ti su gosti ostvarili 727 tisuća noćenja ili 17 posto više nego u 2013.
I s kanadskog tržišta Hrvatska bilježi kontinuirani rast dolazaka turista, lani ih je došlo 19 posto više ili 80 tisuća, a ostvarili su 231 tisuću noćenja ili 15 posto više.