Naglasio je to za Hinu uoči početka sajma f.re.e u Muenchenu direktor njemačkog predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Romeo Dragicchio, podsjećajući da je lani u Hrvatsku došlo 2 milijuna njemačkih turista, što će biti teško ponoviti i 'prerasti'.
Za buking za Hrvatskom kaže da je u Njemačkoj u ovom siječnju bio nešto usporeniji nego lani, ali se s veljačom ubrzao te je trenutno kod vodećih touroperatora na razini ili i nešto veći od onog u istom vremenu prošle godine.
"Touroperatori su uglavnom zadovoljni s Hrvatskom, a nemaju razloga i ne biti jer je Hrvatska među njemačkim turistima u trendu, a u Bavarskoj i peta destinacija po popularnosti, u koju najčešće vole putovati individualno i s vlastitim automobilom", naglašava Dragicchio.
Ispred Hrvatske je Italija, u koju odlazi 20 posto svih Bavaraca na odmore, druga je Austrija, treća Španjolska a četvrta Turska. Za Grčku Dragicchio kaže da u Bavarskoj nije Hrvatskoj veliki konkurent.
Već tradicionalno, Bavarci vole dolaziti u Istru i na Kvarner zbog blizine, sve ih više želi i u Dalmaciju, a dolaze i u unutrašnjost zemlje no ipak još u relativno malom broju.
Na razini cijele Njemačke i dalje je najpopularnija ipak Španjolska, u koju godišnje u prosjeku turistički putuje 10 milijuna Nijemaca, što je nedostižna brojka ne samo za Hrvatsku nego i druge turističke zemlje, kaže Dragicchio.
TUI s novim charterima
Najavio je i, kako kaže, 'revolucionarni' program njemačkog TUI-ja za Hrvatsku s novim (avio) charter linijama za Zadar iz Frankfurta i Hanovera od svibnja do kraja listopada ove godine, za oko 18 tisuća putnika.
"TUI je tu preuzeo inicijativu, dosta je u to uložio i prilično 'riskira' te će i o tome dijelom ovisiti njegova okrenutost hrvatskom tržištu u godinama koje dolaze", kaže Dragicchio dodajući da sve turističke zemlje ove godine očekuju dobar turistički promet iz Njemačke s obzirom i na odličnu ekonomsku situaciju u toj zemlji.
"Svi ekonomski pokazatelji u Njemačkoj su bolji od očekivanja, gospodarstvo je lani raslo i većim stopama nego se prvobitno procjenjivalo, cijene benzina su niske, kao i stopa nezaposlenosti koja je najniža od ujedinjenja. Zbog toga nema razloga za zabrinutost što se tiče turizma i u samoj Njemačkoj i s odlaskom Nijemaca izvan zemlje", zaključio je Dragicchio.
Sajam f.re.e u Muenchenu otvoren je za široku publiku, održava se od 18. do 22. veljače, a organizatori očekuju više od 110 tisuća posjetitelja.
Hrvatska se na tom sajmu sa svojom turističkom ponudom predstavlja među više od 1.500 izlagača iz 50-ak zemalja svijeta, a zbog važnosti bavarskog i ukupnog njemačkog tržišta f.re.e će od 18. do 20. veljače posjetiti i ministar turizma Darko Lorencin te direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, koji će tijekom boravka u Muenchenu razgovarati s predstavnicima njemačkih touroperatora, medija i drugih partnera.