Ocjenivši programa rada za 2014. hrabrim iskorakom u odnosu na dosadašnje, ministar turizma i predsjednik HTZ-a Darko Lorencin rekao je i da je to rezultat novog i fokusiranijeg promišljanja, a da će za ostvarenje svih ciljeva trebati prilogodba i integriranje turističkog sektora, sustava turističkih zajednica, javnosti te politike.
Program rada za 2014. još mora usvojiti Sabor HTZ-a koji se, kako se čulo, priprema za idući tjedan.
U strukturi ukupnih prihoda u Programu rada za 2014. najveći iznos, od 106 milijuna kuna, odnosi se na prihode od boravišne pristojbe, pri čemu je rečeno da se ove godine znatno poboljšala naplata te pristojbe pa i dugova za to iz prošlih godina.
Samo do kraja rujna ove godine prihod od te naplate je porastao s planiranih 97 na 104 milijuna kuna, a kada se tome pridoda i porast prihoda od turističke članarine s planiranih 51 na 61 milijun kuna, u HTZ-u vjeruje da će prihodi po te dvije osnove do kraja ove godine biti 16 do 17 milijuna kuna veći nego lani.
Porast prihoda pojašnjava se većim inspekcijskim nadzorima i kontrolama koje je ove godine preuzelo Ministarstvo financija, kao i plaćanjem članarine od strane velikih tvrtki.
Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić istaknula je da je ključno polazište za Program rada za 2014. bila nova turistička strategija te prva izvješća novog strateškog marketing plana hrvatskog turizma koji se dovršava.
Svi ciljevi tih planova vode do toga da se do 2020. ukupna turistička potrošnja udvostruči, na oko 14 milijardi eura, a broj sadašnjih noćenja poveća za više od 10 milijuna, na oko 86 milijuna. To se uz ostalo može ostvariti ako se u pred i posezoni od 2014. do 2020. broj turista poveća za oko milijun.
Cilj je i ojačati tržišnu snagu nacionalnog turističkog brenda za oko 50 posto, a sprema se i natječaj za novi vizualni identitet, logo i slogan hrvatskog turizma jer je postojeći ("Mediteran kakav je nekad bio") u tržišnim istraživanjima dobio prosječne ocjene, kazala je Matešić dodavši da bi se ta novost trebala predstaviti na sajmu u Londonu iduće godine u studenom.
Za sve to potrebni su novi diferencirani turistički proizvodi što će HTZ poticati i što će biti jedna od glavnih aktivnosti HTZ-a za 2014., kao i usmjerenje na nekoliko strateških tržišta, među kojima su 'top prioritet' Njemačka, Austrija, Velika Britanija i Skandinavija, ne zanemarujući ni ostala tržišta.
Radi se i na redizajnu web stranice HTZ-a, pojačanju online komunikacija, a u planu je i izrada turističko informatičkog sustava-TIS, za što se planira 2,5 milijuna kuna.
Za udruženo oglašavanje javnog i privatnog turističkog sektora za iduću se godinu planira oko 70 milijuna kuna, za potpore turistički nerazvijenim područjima 13,5 milijuna kuna, isto toliko i za odnose s javnošću, za potpore događanjima 7,7 milijuna kuna, za sajmove 16 milijuna kuna, a za predstavništva HTZ-a u inozemstvu isto kao i ove godine 36,2 milijuna kuna.