Glavni urednik Wino magazina Tomasz Prange kaže kako su posjetitelji sajma, održanog 8. i 9. studenoga u Varšavi, oduševljeni ponudom hrvatskih kontinentalnih vina i njihovim sljubljivanjem s poljskim delicijama. Posebno ih se, dodaje, dojmila graševina kojoj su, potaknuti njezinim sjajnim osobinama, vrlo brzo naučili ispravno izgovoriti ime.
"Jako je puno skrivenog blaga u slavonskim vinskim podrumima i Poljaci jedva čekaju da ga otkriju", rekao je Prange.
Dodao je kako nažalost, 650 tisuća Poljaka koji godišnje posjećuju Hrvatsku, nema pravu sliku o hrvatskim enogastronomskim uzdanicama, jer im se najčešće serviraju konfekcijska hrana i vino upitne kvalitete.
Kaže da je Poljska sa svojih 38 milijuna stanovnika respektabilno tržište na kojem raste interes za vino, koje sve više zauzima mjesto jakih alkoholnih pića - prosječna potrošnja po stanovniku od samo dvije litre vina 1980. godine sada je narasla na 12 litara i raste za litru-dvije na godinu.
Prange smatra da se hrvatski vinari mogu nadati uspjehu u Poljskoj, posebno ako nastupaju zajednički i organizirano.
Poljaci već skreću sa svojih uobičajenih baltičko-jadranskih sezonskih ruta i navraćaju u slavonske vinarije, kaže predsjednik udruge Graševina Croatica i poznati vinar Vlado Krauthaker, a Edi Maletić s Katedre za vinogradarstvo i vinarstvo zagrebačkog Agronomskog fakulteta, graševini kako hrvatskoj vinskoj perjanici dodaje malvaziju i plavac mali, kao najjače izvozne adute.
Među kontinentalnih hrvatskim vinarima i vinarijama koji su se predstavili u Poljskoj su Adžić, Vinarija Antunović, Galić, Iločki podrumi, Krauthaker, Misna vina, PP Orahovica, Vina Belje, Vina Kalazić Kronos, Vinarija Zdjelarević i Vino Buhač.
Uz graševinu, predstavili su sivi pinot, chardonnay, crni pinot, sauvignon, traminac, cabernet sauvignon i merlot.
Za sada, premda još uvijek u simboličnim količinama, vina u Poljsku izvoze Belje, vinarije Zdjelarević i Krauthaker, a odnedavno i vinarije Feravino i Erdutski vinogradi te neki istarski vinari.
Udruga proizvođača graševine Slavonije i Podunavlja Graševina Croatica osnovana je prije dvije godine s ciljem jedinstvene promocije vina sorte graševina i brendiranja Slavonije i Podunavlja kao vinske regije.