Pripremni radovi započeli su krajem rujna kad je francuski koncesionar ZAIC, odnosno tvrtka MZLZ koju je koncesionar osnovao za upravljanje zagrebačkom zračnom lukom, angažirala Arheološki muzej za provođenje arheoloških istraživanja na području novog terminala.
Ta su arheološka istraživanja trenutno u tijeku i označavaju prvu fazu radova koji bi trebali biti završeni do kraja listopada ili sredine studenog.
Nakon toga sredinom studenog slijede daljnji građevinski radovi, koji uključuju postavljanje nekoliko kilometara duge zaštitne ograde, gradnju pristupnih cesti te radove poput postavljanja cijevi, platformi te mobilnih objekata za izvođače radova, kao i pripremu područja za dolazak teške mehanizacije.
Iz zračne luke ističu da koncesionar posjeduje građevinsku i lokacijsku dozvolu te tako može nastaviti s provedbom dizajna novog putničkog terminala, a konkretni građevinski radovi trebali bi početi odmah nakon zime odnosno u prvom kvartalu iduće godine, ovisno o vremenskim uvjetima.
Pritom koncesionar ističe i da u odnosu na početni plan nema nikakvih važnijih izmjena te se i dalje planira graditi valovit krov te drugi dijelovi terminala koji su određeni koncesijskim ugovorom. Najavljuju i da će do kraja ove godine početi radovi na unapređenju i modernizaciji postojećeg putničkog terminala, odnosno u prostoru za domaće i međunarodne letove.
Za službeno preuzimanje i određivanje datuma svečane ceremonije potrebno je, kako napominju, završiti proces prijenosa radničkih prava radnika na novog poslodavca, što je zakonska obveza tvrtke Zračna luka Zagreb d.o.o., još uvijek zakonskog i formalnog poslodavca.
MZLZ čeka i da ZLZ završi proces i pregovore sa sindikatima oko njihovih zahtjeva za dodatnim bonusima prije prelaska u MZLZ, pri čemu koncesionar podsjeća i da su svi radnici dobrodošli jer im trebaju za nesmetan nastavak rada. Naglašavaju i da će sva prava iz kolektivnog ugovora biti prenesena i zajamčena radnicima najmanje pet godina.