U procjeni uspješnosti radne snage od 720 milijuna ljudi u razvijenim gospodarstvima, anketa je pokazala da u Engleskoj bolje rezultate na provjeri osnovne pismenosti i numeričkih vještina ostvaruju osobe od 55 do 65 godina, nego oni od 16 do 24. godine. Ovo se odnosi samo na Englesku, jer studija nije obuhvatila Škotsku i Wales.
Studija OECD-a ustanovila je i da četvrtina odraslih ljudi u Engleskoj ima matematičke vještine desetogodišnjaka. Oko osam i pol milijuna odraslih ljudi, odnosno 24,1 posto, računanjem vlada na tako prizemnoj razini da se može nositi samo sa zadaćama od jednoga koraka. To je lošije od prosjeka razvijenoga svijeta gdje je tako loše 19 posto odraslih.
Ministar poduzetništva Matthew Hancock reagirao je na te rezultate: "Ovaj šokantan izvještaj pokazuje kako su odrasli mladi ljudi u Englekoj među najslabijima u jezičnoj pismenosti i u matematičkoj pismenosti. To su djeca laburista, educirani su pod laburističkom vladom i šopani zatupljivanjem i niskim očekivanjima".
Laburisti su odmah uzvratili i rekli kako je za njihove vladavine ostvaren golem napredak u rezultatima maturalnih testova od 1997. do 2010."
Engleska je jedna od šačice zemalja, poput Njemačke, Italije, Poljske i Sjedinjenih Država, u kojima socijalno podrijetlo određuje vještinu čitanja. Djeca nižeobrazovanih roditelja iz tih zemalja pokazala su na testiranju "znatno slabije vještine nego djeca visokoobrazovanih roditelja".
Izvještaj je objavljen u utorak u Parizu, a ispitano je 166 tisuća ljudi u 22 zemlje OECD-a, te Rusije i Cipra. Ispitanici su dva sata odgovarali na pitanja kojima je vrednovana vještina te na pitanja o podrijetlu.
Rezultati istraživanja podijeljeni su na kategoriju pismenosti od 16 do 24 godine i ukupne pismenosti odraslih, te na numeričku pismenost u skupini odraslih od 16 do 24 i u skupini svih odraslih.
Finska i Japan u svim su četirima kategorijama među prve tri zemlje. Hrvatska nije na popisu, a najlošije su plasirani ispitanici iz Italije koji su u tri kategorije predzadnji, a posljednji su u kategoriji ukupne pismenosti odraslih.