Istraživanje je provela agencija Ipsos Puls u suradnji s agencijama za istraživanje medija - MediaHub i AGB Nielsen Media.
Ističući kako usprkos recesiji i padu BDP-a raste TV tržište u EU, Robert Šveb iz MediaHuba rekao je da u Hrvatskoj to tržište pada brže od pada BDP-a. "Najveći pad hrvatskog TV tržišta dogodio se 2009. kada se 'marketinški kolač' smanjio za oko 150 milijuna kuna ili 17,5 posto", kazao je. Dodao je i da je u analiziranom periodu od 2009. do 2012. na nacionalnoj razini zabilježen i dodatni pad TV tržišta od 9,5 posto. Šveb je kazao da u Hrvatskoj 43 posto kućanstava ima multikanalne programe, što je dovelo do povećanja gledanosti i drugih kanala.
"Sve to zajedno ima negativan utjecaj na marketinško tržište", kazao je te dodao da je HTV u posljednjih nekoliko godina prihod od oglašavanja smanjio za oko pet puta.
Za razliku od smanjivanja marketinškog tržišta na nacionalnoj razini, ono na regionalnoj i lokalnoj razini stagnira te raste udio državnih potpora. Na oglašavanje na regionalnim i lokalnim televizijama se godišnje uloži oko 53 milijuna kuna, rekao je Šveb.
Analiza TV tržišta pokazala je da će segment TV oglašavanja na nacionalnoj razini ove godine zabilježiti dodatni pad, a polagani oporavak se očekuje od 2014. do 2017. kada bi se prihodi od oglašavanja mogli popeti na oko 800 milijuna kuna na nacionalnoj i regionalnoj razini (sada su oko 731 milijun kuna). Također, smatra se i da novi kanali i usluge neće potaknuti rast ulaganja u oglašavanje te će doći do nastavka rasta segmenta PAY-TV usluga.
Predstavljajući rezultate nacionalnog istraživanja na oko 2300 televizora Dražen Urch iz AGB Nielsen Media rekao je da je Nova TV u razdoblju od 2006. do 2012. godine ostvarila apsolutnu dominaciju na tržištu nacionalnih koncesionara, dok RTL ne uspijeva vratiti prijašnju poziciju. "HTV također gubi gledatelje", naglasio je. Od lokalnih i regionalnih televizija najgledanije su Jabuka TV, Net i Osječka televizija. Gledatelji najviše vole gledati sport i zabavne sadržaje pa su najgledaniji bile nogometne utakmice sa svjetskog prvenstva u Njemačkoj 2006. i rukomentnog svjetskog prvenstva u Hrvatskoj i projenos finalne večeri Eurosonga 2006. Od serija najgledanije su bile HTV-ova "Ljubav u zaleđu" i "Obični ljudi" te Nove TV "Larin izbor".
Na loklanim i regionalnim televizijama gledatelje najviše privlače lokalne informativne emisije gdje dobivaju informacije koje ne mogu dobiti drugdje. Pri tome, dvije trećine anketiranih građana smatra da su lokalni mediji jako i dosta važni, rekao je Urch.
Tijekom rasprave upozoreno je da zbog digitalizacije i povećanog područja emitiranja lokalne televizije imaju enormno veće troškove zbog čega iih je tri ugašeno a četiri do pet ih je u predstečajnom postupku.