Njime se, među ostalim, želi unaprijediti željezničku infrastrukturu i uskladiti je u tehničko - tehnološkom smislu sa zahtjevima koji se postavljaju za transeuropsku konvencionalnu željezničku mrežu, kako bi se povećao opseg tranzitnoga željezničkog prometa. Također se želi uskladiti razvoj željezničke infrastrukture, pomorskih i riječnih luka te kombiniranog prijevoza i osigurati harmonizirani ustroj cjelokupnoga prometnog sektora u Republici Hrvatskoj. Izgradnjom, dogradnjom, osuvremenjivanjem i obnovom željezničke infrastrukture stvoriti potrebne kapacitete za povećanje opsega i učinkovitosti željezničkog prijevoza te stvoriti održiv i stabilan sustav financiranja izgradnje, osuvremenjivanja, obnove i održavanja željezničke infrastrukture.
Donošenjem Zakona stvorit će se zakonodavne, institucionalne i funkcionalne pretpostavke za usklađivanje i harmonizaciju organizacijske i tehničke strukture željezničkoga prometa i željezničkog sustava u cjelini u Republici Hrvatskoj sa sekundarnim pravnim propisima Europske unije, a kojima se regulira područje željezničkog prometa, te ostvariti lakši pristup Republike Hrvatske, tržištu uslugama željezničkoga prijevoza Europske unije, stoji u obrazloženju predlagatelja.
Zastupnici će, kako je najavljeno, raspraviti i Zakon o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu koji sadrži odredbe o obveznim odnosima koji u zračnom prometu nastaju iz ugovora o prijevozu putnika i prtljage, o prijevozu stvari, o obavljanju drugih komercijalnih djelatnosti, o zakupu zrakoplova, u slučaju štete koju zrakoplov u letu nanese osobama i stvarima na zemlji. Također i o osiguranju i reosiguranju, zatim odredbe o stvarnopravnim odnosima u pogledu zrakoplova, odnosno vlasništvo i založno pravo na zrakoplovu, te odredbe o postupku ovrhe i osiguranja na zrakoplovu i teretu u zrakoplovu, te s tim u svezi nadležnost sudova za ovrhu i osiguranje.
U postupku približavanja Republike Hrvatske Europskoj uniji bilo je potrebno uskladiti zakonodavstvo Republike Hrvatske sa pravnom stečevinom Europske unije, te su u Zakon o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu implementirane relevantne uredbe.
Međutim, stupanjem u punopravno članstvo Europske unije, za Republiku Hrvatsku će uredbe biti u potpunosti obvezujuće i izravno primjenjive, te će zamijeniti do tada interne norme, jednom potpuno istovjetnom europskom normom. Slijedom toga, iz Zakona o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu potrebno je brisati onaj dio kojim je preuzet normativni sadržaj odnosnih uredbi Europske unije, stoji, među ostalim, u obrazloženju.
Sjednica počinje u 9,30 sati.