Naime, ulaskom u Europsku uniju, a slijedom odredbi Zakona o javnoj nabavi, svaki postupak javne nabave veći od određenih iznosa - u rasponu od 80.000 do 5 milijuna eura, ovisno o predmetu javne nabave - mora se objaviti i u Oglasniku javne nabave EU-a, podsjećaju iz Narodnih novina.
U nekim zemljama članicama EU-a to rade sami naručitelji, a Hrvatska se odlučila za model po kojemu to u ime javnih naručitelja obavlja središnji servis (EOJN).
Narodne novine, u suradnji s dobavljačem InfoDomom, uspjele su u kratkom roku i po vrlo zahtjevnoj proceduri pripremiti elektronički servis kojim se objave pripremaju i prosljeđuju u TED, navode iz Narodnih novina i dodaju kako je taj elektronički servis jedan je od prvih, ako ne i prvi servis koji je Hrvatsku uključio u jedinstveno tržište EU-a.
Sukladno obvezama koje je Hrvatska preuzela ulaskom u EU, obvezu provedbe postupaka javne nabave imat će svi koji se koriste sredstvima iz javnih fondova i proračuna, uključujući privatne tvrtke i nevladine organizacije.
Ako to žele, objavu oglasa javne nabave u TED-u mogu tražiti i tvrtke koje raspisuju javni natječaj za vrijednosti manje od onih koje su propisane zakonom, napominju iz Narodnih novina, koje operativno upravljaju platformom Elektronički oglasnik javne nabave Republike Hrvatske (EOJN).
Hrvatski sabor je u drugoj polovici lipnja usvojio izmjene Zakona o javnoj nabavi, a Vlada je početkom svibnja donijela Strategiju razvoja elektroničke javne nabave u Republici Hrvatskoj 2013.-2016.
Po podacima iz te strategije, u Hrvatskoj se na razini naručitelja godišnje u prosjeku objavi više od 26 tisuća ugovora, ukupne vrijednosti 30-40 milijardi kuna.