Prošle je godine španjolska država pritekla u pomoć Bankiji s 24 milijarde eura da bi banka danas prodala 12 posto udjela u IAG-u u sklopu plana oporavka dogovorenog s vladom i Europskom unijom.
International Airlines Group (IAG) osnovan je 2011. spajanjem British Airwaysa i španjolske Iberije.
Gubici španjolske zrakoplovne kompanije potaknuli su IAG na restrukturiranje Iberije koje je uključivalo i otpuštanje na tisuće radnika, izazvavši prosvjede u zemlji gdje je nezaposleno više od četvrtine radne snage.
"Prisilna prodaja poput ove često ima opasne posljedice. Španjolska vlada trebala bi imati pravo glasa u jedinoj nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji koja igra važnu ulogu u gospodarstvu", rekao je Jose Maria Marin, profesor na sveučilištu National University of Distance Education (UNED).
Zbog prodaje udjela španjolska vlada izgubit će preko Bankije mjesto u upravi IAG-a. Međutim, određene mjere zaštite poslovanje Iberije, koje su uvedene prilikom udruživanja a uključuju, između ostalog, rute na kojima može letjeti, ostat će na snazi do 2016.
"Španjolski utjecaj u IAG-u se smanjuje", rekao je Cantor Fitzgerald, analitičar iz tvrtke Robin Byde. "Na Iberiju sada otpada oko 26 posto kapaciteta IAG-a ... možda su bili u pravu oni koji su tvrdili da spajanje ide više u korist BA", dodaje.
Kupci Bankijina udjela nisu poznati.