Građanski odgoj i obrazovanje jedna je od najavljenih novosti u hrvatskom obrazovnom sustavu koja bi trebala uvesti promjene ne samo u smislu novih sadržaja već i pristupu obrazovanju.
Uvođenjem novog sustava više pozornosti trebalo bi pružiti orijentiranosti na kompetencije učenika i ishode učenja, odnosno na znanje, te izgradnju demokratskih vrijednosti i stavova, istaknuto je na današnjem skupu.
Tijekom školske godine koja je upravo završila, građanski odgoj i obrazovanje provodio se eksperimentalno u 12 hrvatskih škola. Iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta najavljeno je uvođenje tih sadržaja u osnovnoškolski i srednjoškolski sustav u školskoj godini 2014./2015.
Zato su ciljevi konferencije sadržani u podjeli iskustava dosadašnje eksperimentalne provedbe te raspravi o budućnosti građanskog odgoja i obrazovanja, te određivanju preduvjeta koji bi omogućili uvođenje tog sustava na sve razine obrazovanja, od osnovne škole do fakulteta.
Zaključci konferencije će, zajedno s dosadašnjim iskustvima u provedbi građanskog odgoja i obrazovanja, doprinijeti sustavnom i kvalitetnom uvođenju građanskog odgoja i obrazovanja u obrazovni sustav, istaknuto je na skupu.
Konferencija je okupila predstavnike Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta, Ministarstva socijalne politike i mladih, Agencije za odgoj i obrazovanje, Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade, te ostalih nadležnih tijela, školskih ustanova i struke iz cijele Hrvatske.