Hoteli najlakše amortiziraju negativne tržišne tendencije i bez većih problema ponovit će prošlogodišnje rezultate, pri čemu su uočljive nešto niže cijene u cijeloj turističkoj industriji što može rezultirati slabijim financijskim rezultatima.
Istodobno, vremenske prilike ne idu u prilog većoj popunjenosti kampova, dok privatni smještaj nema proaktivnu politiku prodaje svojih kapaciteta, pa je kao i za ostale turističke segmente, osim hotelijerstva, neizvjesno ponavljanje rezultata lanjske sezone, smatra Palma.
Predstavnici strukovnih udruženja pri HGK smatraju da se za novi vizni režim trebalo pravovremeno i organiziranije pripremiti pa se sada može samo smanjivati već prouzročena šteta.
Igor Borojević iz Hrvatske turističke zajednice naveo je da je u prvih pet mjeseci ove u odnosu na isto razdoblje prošle godine ostvareno 130 tisuća dolazaka više, pri čemu je svibanj bio jako dobar gotovo u svim segmentima poslovanja.
Većina emitivnih tržišta bilježi rast, posebno su pri tome ističe skandinavsko tržište, a uočljivi su jako dobri rezultati, odnosno znatan porast turističkih dolazaka iz Austrije, Njemačke, Poljske, Velike Britanije i Kanade.
Smanjeni broj turističkih dolazaka zabilježen je iz Slovenije, Španjolske, Češke, Italije, Ukrajine i Mađarske.
Špica sezone se vrlo dobro bukira pri čemu je lipanj za sada problematičan te će odrediti kako ćemo ući u špicu sezone, rečeno je.
Treba biti samokritičan i sustavno rješavati probleme, ali ipak treba ukazati na objektivne i nepovoljne okolnosti kao što su nepovoljan raspored praznika, poplave odnosno nepovoljne klimatske prilike te uvođenje viznog režima za neka značajna tržišta poput Rusije, Ukrajine i Turske, ustvrdio je Davor Njirić iz Ministarstva turizma.
Sve ovogodišnje propuste treba eliminirati u pripremi sljedeće turističke sezone, a za ovu se očekuje da bude razmjerno uspješna, poručio je Njirić.