Zrakoplovne tvrtke, koje obuhvaćaju 85 posto globalnog zračnog prometa, pozvale su vlade da usvoje sustav jedinstvenog tržišta kojemu je cilj ujednačiti rast emisija nakon 2020., umjesto financiranja projekata za smanjenje emisija koje onečišćavaju okoliš.
Ta odluka nudi vladama osnovu za pregovore, nakon što razgovori pod okriljem UN-a nisu uspjeli riješiti spor između Europske unije i niza drugih zemalja oko tog pitanja koje ima prekogranične implikacije.
Zračni prijevoznici su svim silama željeli izbjeći rat oko trgovine dozvolama za ispuštanje CO2, nakon što je EU suspendirala trgovinu godišnjim kvotama kako bi suparnicima dala vremena da pristanu na globalni sustav.
Maleni napredak ostvaren je u nastojanjima UN-a da se postigne sporazum o smanjenju emisije u globalnom zračnom prijevozu, što je dovelo u pitanje rujan kao ciljani rok za postizanje sporazuma.
Međunarodna udruga zračnog prometa (IATA) koja okuplja 240 zračnih prijevoznika, poduprla je plan nakon što su uzeti u obzir interesi aviokompanija koje se obično smatra izrazito tržišno orijentiranima.
Kineska i indijska zrakoplovna tvrtka glasovale su protiv mjere, jer njihove vlade, smatraju analitičari, ne žele da ona postane presedan za šire pregovore o zaštiti klime.
Jedno od najosjetljivijih pitanja bilo je treba li cijela industrija plaćati za svoje emisije ili bi tvrtke koje rastu brže trebale plaćati više. Aviokompanije iz Perzijskog zaljeva i Azije rastu brže od onih na europskim i sjevernoameričkim tržištima.
Plan IATA-e sadrži mehanizme za zaštitu interesa različitih tabora. "Glavno pitanje bilo je pronaći pravu mjeru prihvatljivu svima", rekao je izvršni direktor Thomas Horton.