"Kad se govori o tim famoznim administrativnim zaprekama, to su brojni propisi, na stotine dozvola na koje se čeka neki put, nažalost, beskrajno, i spore procedure. Evo, bit ću kritičan i prema centralnoj državi jer je činjenica da još uvijek imamo na stotine vojnih i drugih objekata u državnom vlasništvu koji nisu privedeni svrsi, pa čak i na najljepšim dijelovima našeg Jadrana", istaknuo je predsjednik Josipović na gospodarski forumu koji se održava na Ekonomskom fakultetu.
Kad se čitaju naši propisi i kad se vidi na kakve se prepreke nailazi onda, rekao je, "gotovo se pitamo jesmo li mi pametni i što to radimo".
"Zar je toliko barijera za investicije, ulaganja i inovacije potrebno, ili država može biti ležernija – ne mislim samo na centralnu državu nego i na lokalnu samoupravu", dodao je Josipović. Trebamo biti fleksibilniji prema onima koji žele i mogu ulagati, a država, rekao je, treba biti puno brža i odlučnija.
Upozorio je i na nesređene zemljišne knjige, što je, kazao je, posebno izraženo u Dalmaciji.
Strateški interes i cilj nam je imati sezonu "koja praktički ne prestaje", a da bi se to ostvarilo, dodao je, nužno je ulagati. Ljudi ne dolaze na neke destinacije samo da bi vidjeli naše prelijepo more, nego da bi se bavili različitim sportovima, kulturnim i drugim aktivnostima, kao i zbog zdravstvenog turizma, kulinarstva, tradicije i gostoljubivosti, kazao je.
Hrvatska može postati europski šampion turizma, rekao je. Splitsko -dalmatinska županija i Split imaju goleme turstičke predispozicije, rekao je i podsjetio da je Split prošle godine proglašen hrvatskim šampionom turizma. "Znam da biste vi voljeli i da nogometni klub Hajduk bude šampion, ali za to će trebati više truda nego postati šampion u turizmu", rekao je Josipović.
Rekao ja kako se očekuje da ovogodišnja turistička sezona bude bolja od prošlogodišnje.
"Očekujem da ćemo moći reći da nam je sezona uspješna onog trenutka kada budemo imali barem deset milijardi prihoda od turizma i kada budemo gostima nudili većinu onoga što je domaćeg porijekla", kazao je predsjednik Josipović naglasivši kako se u turizmu trebaju povezivati "plava" i "zelena" Hrvatska. Tako će turizam postati „stožerna kategorija“ za dobar dio naše proizvodnje, kazao je.
Savjetnik ministra turizma Ivo Bašić, predstavljajući strategiju turizma do 2020. godine, dokument koji je u saborskoj proceduri, istaknuo je kako trenutačno u Hrvatskoj u turizmu radi oko 100.000 ljudi te da je plan da se do 2020. godine izravno uposli još 20.000, a neizravno još desetak tisuća ljudi. "Naš je cilj da Hrvatska, po turističkoj konkurentnosti bude među 20 prvih zemalja svijeta“, kazao je Bašić.
Naglasio je važnost produljenja turističke sezone rekavši kako se sada čak 90 posto "tursitičkog proizvoda" realzira u razdoblju do lipnja do rujna.