Kako je istaknuo župan Nikola Dobroslavić, strategija je podijeljena na šest klastera, što odgovara specifičnostima Dubrovačko-neretvanske županije, a osnovna ideja je da se svi turistički klasteri povežu u jedan sustav koji će se komercijalizirati prvenstveno na snazi grada Dubrovnika.
Turizam, kazao je Dobroslavić, u najjužnijoj hrvatskoj županiji može napredovati i po zauzetosti kapaciteta i po prihodima.
Strategiju su izradili Zavod za prostorno uređenje Dubrovačko-neretvanske županije i konzultantska tvrtka Horwath Consulting.
Strategijom je predviđeno da se do 2020. godine broj noćenja poveća za 60 posto, zauzetost kapaciteta za 50 posto više nego danas, kada je u prosjeku tek 20 posto. Broj kreveta trebao bi se povećati od 10 do 15 tisuća, prihod od turizma za 50 posto, a porast kongresnog i nautičkog turizma za 300 do 600 posto.
Također, predviđena je i obnova neobnovljenih turističkih kapaciteta te ulaganja u nove turističke objekte i male hotele.