Takva strategija je izrađena prvi put, određuje srednjoročne ciljeve i smjernice upravljanja imovinom u državnom vlasništvu, a vrijedit će četiri godine nakon što je, na prijedlog Vlade, donese Hrvatski sabor. U strategiji je po prvi put izrađen obuhvat imovine u državnom vlasništvu, kao i prijedlog novog popisa trgovačkih društava od strateškog značenja za RH.
Strategijom bi se dugoročno trebala postići dva ključna cilja - očuvanje važnih i vrijednih dijelova državne imovine za potrebe sadašnjih i budućih naraštaja te organizacija učinkovitijeg i transparentnijeg korištenja državne imovine radi stvaranja novih vrijednosti i ostvarivanja veće ekonomske koristi.
Primjenom integralnog modela upravljanja, postići će se da imovina u vlasništvu države bude istovremeno u službi gospodarskog razvoja te zaštite dugoročnih nacionalnih interesa.
U razdoblju od 2013. do 2017. utvrdit će se cjeloviti obuhvat nekretnina u vlasništvu države, s posebnim naglaskom na sređivanje stanja te upravljanje nekretninama na kvalitativno novim osnovama, dovršiti privatizacija dijelova trgovačkih društava koja nisu strateška, a unaprijediti upravljanje onima koja su od strateškog značenja te kontinuirano procjenjivati i harmonizirati učinke propisa vezanih uz državnu imovinu.
Bit će formiran i Središnji registar državne imovine s dodacima, ostvarit će se internetska dostupnost odluka o upravljanju imovinom u državnom i u vlasništvu vlasništvu lokalne samouprave te donijeti propisi za procjenu i procijeniti imovina koja će se iskazati u državnom i knjigovodstvima lokalne samouprave u skladu s međunarodnim računovodstvenim standardima.
"U prethodnim razdobljima upravljanje imovinom u državnom vlasništvu uglavnom se izražavalo kroz pretvorbu trgovačkih društava u društvenom vlasništvu, privatizaciju, dodjelu koncesija, darovanja nekretnina lokalnoj samoupravi, te malo ili nikako kroz ostale oblike državne imovine. Stoga je u Strategiji prvi put izrađen obuhvat imovine u vlasništvu Republike Hrvatske čime se odgovorilo na problematiku definiranja što je državna imovina", navode iz Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom i napominju da se procjena potencijala imovine u državnom vlasništvu mora temeljiti na snimci i ocjeni realnog stanja, a da nikad dosad snimanje realnog stanja nije bilo dosljedno napravljeno.
Ujedno naglašavaju da je strategija trenutačno jedini dokument koji detaljno i u potpunosti obuhvaća karakteristike stanja u četiri osnovna područja upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu države: normativni i institucionalni okvir, dionice i udjeli u trgovačkim društvima u vlasništvu RH te nekretnine i ostala imovina. Za svako od područja u dokumentu su navedene i smjernice kako ukloniti probleme određenog oblika imovine i poboljšati učinkovitost tog oblika.
Za svako od područja u dokumentu su navedene i smjernice kako ukloniti probleme određenog oblika imovine i poboljšati učinkovitost i u sljedeće četiri godine poslužit će kao referentna lista za upravljanje i raspolaganje imovinom u državnom vlasništvu.
Tekst nacrta Strategije upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske od 2013. do 2017. dostupan je na internet stranici Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom - www.duudi.hr.