Dionica Novska - Okučani nalazi se na magistralnoj pruzi Novska-Tovarnik-državna granica koja je dio X. paneuropskog koridora. Rekonstrukcija dionice obuhvaća dvije cjeline - modernizaciju 16,8 kilometara željezničke pruge od Novske do Okučana te tri kilometra kolodvora Okučani.
Ukupna vrijednost radova procjenjuje se na 40 milijuna eura, od čega se 85 posto financira iz nepovratnih sredstava EU pretpristupnog fonda IPA, a ostalih 15 posto osigurava proračun RH.
Predviđa se da će radovi biti završeni do kraja 2014. Nakon modernizacije bit će uspostavljena projektirana brzina od 160 kilometara na sat. Modernizacijom signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja uspostavit će se veća sigurnost željezničkog i cestovnog prometa na područjima križanja. Osim toga, znatno će se povećati udobnost i sigurnost putnika te skratiti vozno vrijeme u putničkom i teretnom prijevozu.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić novinarima je kazao da je u cijelosti položen jedan kolosjek, a drugi u dužini od 4,5 kilometara te da će se do lipnja brzina vlakova povećati na 80 do 100 kilometara. Za cijelu obnovu paneuropskog pravca trebat će pet godina.
Peričić je naveo da su pripremljena još tri projekta među kojima projekt Dugo Selo - Križevci, vrijedan 198 milijuna eura, kreće u drugoj polovici ove godine.
(Hina) xzsev yds