"Smatramo da to nije fer tržišna utakmica. Fiat nam ne predstavlja trn u oku, ali samo tražimo iste uvjete", rekao je Miloš Petrović, predsjednik Srpske udruge uvoznika vozila i dijelova, prenose u subotu beogradski mediji.
Čelnici ove asocijacije kažu kako "nije problem samo što je automobil jeftiniji za 3.000 eura i što svi porezni obveznici to plaćaju", već i zbog toga što je "kamatna stopa od tri posto dvostruko manja nego najniža kamatna stopa za sve automobile na tržištu", što kupcima omogućuje dodatnu uštedu na kamati od - 1.000 eura.
Petrović je podsjetio da su udruge uvoznika automobila još 2012. godine uputile državi niz prijedloga koji bi se jednako i bez izuzetaka odnosili na sve robne marke i tipove automobila i sve zastupnike, vraćanje kupnje po principu staro za novo, uvođenje euro 4 standarda za sve polovne automobile i ekološke pristojbe ovisno o stupnju starosti i tipu vozila, ali da država još nije reagirala, pa su uvoznici utoliko više iritirani pogodnostima koje se nude Fiatu.
U Beogradu je, inače, u tijeku Sajam automobila, a udruga uvoznika najavila je da će odmah po završetku sajma 25. ožujka odlučiti o narednim koracima.
U povodu prosvjeda uvoznika ministar financija i gospodarstva Mlađan Dinkić uzvratio je da će država na isti način pomoći svakoj tvrtki u auto industriji koja je spremna uložiti u srbijansko gospodarstvo.
Svakog proizvođača automobila koji investira u Srbiji, izgradi tvornicu i zaposli naše radnike poduprijet ćemo na isti način i pod istim uvjetima kao i dolazak investicije Fiata, priopćilo je Ministarstvo financija i gospodarstva.
Ministar Dinkić i ravnatelj tvrtke Fiat automobili Srbija (FAS) Antonio Chezare Ferrara potpisali su u petak protokol koji će građanima Srbije omogućiti kupnju automobila Fiat 500L po povoljnijoj cijeni - za 10.900 eura. Inače, cijena ovih automobila je od 13.490 do 18.690 eura, ovisno o modelu, tržištu za koje su namjenjeni i o zahtjevima kupca u kombiniranju paketa opreme.
Iz proračuna će biti odobreno po 3.000 eura po vozilu, za 5.000 primjeraka ovog automobila godišnje, na kredit s petogodišnjom otplatom i uz godišnju kamatu od tri posto.
Fiat je od srpnja 2012. godine, kad je počela proizvodnja u Kragujevcu, proizveo i izvezao 43.000 automobila 500L, a Ferrara kaže da se u 2013. planira proizvodnja oko 110.000 vozila ili čak 150.000 "ako se postigne dogovor o izvozu u Rusiju".