FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GONG: Hrvatski mediji slika su društva koje se nije snašlo

Autor: dber
ZAGREB, 20. ožujka 2013. (Hina) - Današnji mediji u Hrvatskoj slika su društva koje se očigledno "nije snašlo", baš kao ni mediji, jedna je od teza drugog dana međunarodne konferencije GONG-a "Sajam izbornih inovacija" na kojoj je bilo riječi o ulozi medija u političkoj komunikaciji.

"U Hrvatskoj postoje dvije vrste medija: one koje imamo i one koje želimo. Kad vlasnici medijskih kuća traže profit, 'gurat' će sadržaje koji će to omogućiti, a ne sučeljavanje kandidata s lista za EU parlament kako bi ih građani mogli bolje upoznati", kazao je Marko Rakar iz udruge "Vjetrenjača" odgovarajući na pitanje koliko je privatizacija u medijima doprinjela da čitamo gomilu nebitnih stvari, dok se o bitnim stvarima šuti i ne piše.

Ocijenio je da su mediji u Hrvatskoj slika našeg društva. "No, današnje društvo očigledno se nije snašlo, baš kao ni mediji", dodao je Rakar. Ustvrdio je da bi dominantni izvori informacija danas mogli biti novi mediji i udruge poput njegove podsjetivši da su se priče o registru branitelja i popisima birača, koje je otvorio, prelile u BiH i Srbiju te postigle svoj efekt.

Novinar Igor Lasić je ocijenio da je važno znati ovlasti države kad su u pitanju mediji osvrćući se pritom na smanjenje PDV-a s 10 na pet posto za izdavače dnevnih novina. To bi, po njegovom mišljenju, trebala biti politička, a ne fiskalna mjera.

"Uz tu mjeru, trebalo je postaviti i uvjete izdavačima da će se 'popraviti' u zastupanju javnih interesa, što je, doduše, tek formalno, 2007. učinio i Ivo Sanader", dodao je.

Napomenuo je i kako se medijska strategija vlade treba provoditi sustavno iako mu se, dodaje, sviđa ovotjedno 'iskakanje' premijera iz uobičajenih komunikacijskih koridora, ali ne i to što je u tome pretjerao.

Posebna medijska savjetnica predsjednika Vlade Zinka Bardić odgovorila je kako premijer nije govorio o sebi niti o svojoj slici u medijima nego je ukazao na govor mržnje odnosno gdje i tko je to činio. Na tvrdnje kolega PR-ovaca da vlada daje prevelik naglasak na društvene mreže, Bardić odgovara da tu vidi prednost u dvosmjernosti, kao i da tu nema šumova u komunikacijskom kanalu. Kad je riječ o smanjenju PDV-a, Bardić smatra da se na taj način ipak čuva posao novinarima kojih je sve više na burzi rada.

"Pouzdajemo se u novinarstvo da će otvarati razna pitanja pa i dovoditi u pitanje institucije, a to mnogi ne čine", ustvrdila je zamjenica izvršnog direktora GONG-a Jelena Berković dodajući kako je očigledno da novinarska struka danas ne pokazuje dovoljno snage da preuzme jaču ulogu u demokratskom procesu. "S druge strane, položaj novinara danas je takav da ostaju bez posla, a ostali su u položaju ucjenjenoga", rekla je i dodala da, bez redakcijskih statuta, još uvijek nema ni utjecaja novinara na izbor glavnog urednika.

O važnosti novih medija govorila je Giovanna Maiola s talijanskog Instituta za istraživanje medija Osservatorio di Pavia navodeći kako javnost treba jasno razlučiti tko su blogeri, a tko novinari. Ipak, i medijima s dugogodišnjom tradicijom i pouzdanim izvorima informacija također se mogu desiti greške kao što je to bio nedavni slučaj s BBC-jem koji je na svojim internetskim stranicama objavio fotografiju "masakra iz Sirije" za koju se ispostavilo da je snimljena u Iraku, zbog čega su, dodaje, doživjeli oštru javnu kritiku.

Na GONG-ovoj konferenciji danas će biti riječi i o financiranju političkih stranaka te političkoj satiri budući da se, kako se čulo, festival demokracije u Hrvatskoj sve više pretvara u karneval demokracije, što se najbolje vidi uoči izbora.

(Hina) xbdj yln

An unhandled error has occurred. Reload 🗙