FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Japanski kupci češće odlaze u trgovine, premijer pojačao potrošnju

Autor: mpuk
TOKIO, 1. ožujka 2013. (Hina/AFP) - Japanski potrošači hrabrije su posegnuli za novčanicima u prvom ovogodišnjem mjesecu, podupirući time plan japanskog premijera Shinza Abea da potakne gospodarstvo i inflaciju opsežnom potrošnjom.

Ministarstvo unutarnjih poslova priopćilo je da su kućanstva u siječnju potrošila 2,4 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, puno više no što su u prosjeku očekivali analitičari, prognozirajući 0,4-postotni rast potrošnje.

Samo je potrošnja kućanstava s jednim zaposlenim članom poskočila čak 4,1 posto, pokazali su podaci.

Pojačana potrošnja ide na ruku premijeru Abeu koji je obećao suzbiti višedesetljetnu deflaciju, štetnu za gospodarski rast. Ujedno je podvrgnuo pritisku središnju banku da utvrdi ciljanu stopu inflacije od dva posto.

Najnoviji podatak o rastu potrošnje kućanstava možda pokazuje da Abeova politika poticanja rasta pozitivno utječe na raspoloženje potrošača, kazao je ekonomist Koya Miyamae, ekonomist SMBC Nikko Securities. Upozorio je ipak da se povećanje potrošnje vjerojatno neće nastaviti, ako ne porastu plaće.

I ministar financija Taro Aso rekao je u petak na sastanku s članovima Japanske udruge poslodavaca (Keidanren) da "traži od tvrtki da u nekom obliku povećaju plaće". Iako je naglasio da ne traži od njih da odmah krenu u trajno povećanje plaća, "privatna potrošnja neće rasti ako se ne riješi pitanje udjela radnika u zaradi", dodao je.

Odvojeno je izvješće u petak pokazalo da su cijene u Japanu ponovo pale u siječnju, za 0,2 posto.

Premijerovo poticanje potrošnje i program središnje banke za kupnju obveznica već je dobilo naziv "abenomija" i spustilo je vrijednost jena od studenog više od 15 posto i potaknulo rast cijena dionica za više od 20 posto.

(Hina) xmpv ygple

An unhandled error has occurred. Reload 🗙