Taj su ugovor u Metrou danas potpisali predsjednik Uprave Metro C&C Hrvatska Angelo Turati i član upravnog odbora Saveza udruga malih trgovaca Zoran Paleka koji su kazali da je iznos dijela marže koje će se Metro odreći poslovna tajna te će se formirati prema poslovanju svake članice Saveza.
Paleka je dodao da mali trgovci time od Metroa dobivaju volumenske rabate koje prije nisu imali te da će Savez osim u Metrou za slične ugovore partnere tražiti i kod Agrokora te drugih trgovačkih lanaca.
Savez je osnovan 2009., da danas ima 320 članica sa oko 600 prodajnih mjesta i oko 2.000 zaposlenih, te su to zapravo danas glavni predstavnici male obiteljske trgovine u Hrvatskoj.
Ugovor s Metroom dio je njihovih aktivnosti kojima žele pomoći malim trgovcima, pogotovo onima u ruralnim prostorima gdje nema hipermarketa koji su, po istraživanju Metroa, u Hrvatskoj u zadnjih 10 godina povećali svoj tržišni udjel s 10 na 34 posto, uz istodobni pad udjela malih trgovina sa 40 na 28 posto.
S obzirom da je Metrou, kako je kazala njegova voditeljica ključnih kupaca-trgovaca Blanka Zoretić, jako važno parnerstvo i stabilnost malih trgovaca odlučili su se za ugovor sa Savezom želeći i time pridonijeti zaustavljanju negativnih trendova koji bi se mogli i produbiti ulaskom Hrvatske u EU.
Naime, njihovo je istraživanje pokazalo i da bi se nakon tog ulaska moglo ugasiti 30 posto malih trgovina u Hrvatskoj, oko 10 posto bi ih moglo stagnirati, dok će ih se oko 60 posto morati konsolidirati i ući u partnerstvo.
Slična je situacija bila i u drugim zemljama po ulasku u EU gdje Metro posluje, primjerice u Poljskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj, i sada Metro želi i u Hrvatskoj primjeniti svoja najbolja iskustava iz tih zemalja po pitanju suradnje s malom trgovinom, kazali su Zoretić i Turati.
U vezi rezultata poslovanja prošle godine Turati je kazao da se rezultati za cijelu grupu očekuju tek krajem ožujka, dodavši samo da su ostvarili povećanje tržišnog udjela u segmentu profesionalnih kupaca (HORECA i slični).
Planiraju i dalje širenje poslovanja u Hrvatskoj, pri čemu će s otvaranjem novih centara pričekati bolja vremana, ali mogućnost za rast vide u segmentu dostave temeljem svojih sedam centara na dobrim lokacijama u Hrvatskoj.