Među 25 preporuka kojima bi se ubuduće trebale spriječiti takve nesreće, francuski Ured za istrage i analize (BEA) u svom konačnom izvješću o padu zrakoplova Airbus 330 1. lipnja 2009. na letu AF447 iz Rija de Janeira u Pariz poziva na poboljšanja u pilotskoj obuci i drugačija tehnička rješenja u pilotskoj kabini.
BEA je zaključcima svoje istrage potvrdila ranije nalaze da posada nije dobro reagirala na izostanak informacija o brzini kretanja zrakoplova, do kojeg je došlo zbog kvara na senzorima koji su se zaledili zbog loših vremenskih uvjeta tijekom leta iznad južnog Atlantika.
Nesretni zrakoplov propadao je četiri minute nakon sloma uzgona, a piloti nisu reagirali na opetovana upozorenja o prevučenom letu, prema zapisima o letu koji su pronađeni dvije godine nakon nesreće.
Ravnatelj BEA-e Jean-Paul Troadec ocijenio je da je nesreća rezultat toga što se zrakoplovom nije moglo normalno upravljati zato što posada nije shvatila situaciju.
Izvješćem je utvrđeno da su senzori brzine zrakoplova poboljšani tek nakon nesreće, iako je i prije bilo problema s tim dijelom opreme na drugim zrakoplovima.
U izvješću se poziva Airbus da ponovno provjeri sustav upozorenja za prevučeni let nakon što je uočeno da se nestalno ponašao kad je zrakoplov već padao.
BEA također zahtijeva da se temeljito promijeni način na koji se u Francuskoj nadzire zračni promet i zrakoplovne tvrtke.
Zrakoplovni koncern Airbus nakon objave konačnog izvješća BEA obećao je da će poduzeti "sve mjere" koje su nužne za poboljšanje zračne sigurnosti.
Airbus u priopćenju navodi da će "poduzeti sve mjere koje će omogućiti doprinos zajedničkim naporima u svrhu optimizacije zračne sigurnosti".
"Objava konačnog izvješća BEA danas nam daje prigodu da izvučemo pouku iz te drame i razmislimo koje mjere trebamo poduzeti kako se takva nesreća ne bi ponovila", dodaje Airbus, koji će "pomno proučiti izvješće".