Time bi se, navodi Vlada u obrazloženju svoga prijedloga, osigurali preduvjeti za strukturno prilagođavanje prijevozničkih poduzeća kao bitnog segmenta daljnjeg programa procesa restrukturiranja željeznica.
Zakonom o podjeli trgovačkog društva HŽ-Hrvatske željeznice d.o.o. iz 2005. uređeni su osnovni principi podjele tog trgovačkog društva na samostalne poslovne subjekte prema poslovnim područjima. On je sukladno pravnoj stečevini Europske unije transformirao dotadašnju organizacijsku strukturu HŽ-Hrvatskih željeznica d.o.o. na zasebne, neovisne, djelatnosti željezničke infrastrukture, željezničkog prijevoza (prijevoz putnika, prijevoz tereta), vuču vlakova i krovnu organizaciju HŽ-Holding d.o.o.
No pokazalo se da izvršena podjela u potpunosti ne prati i poslovnu logiku zaokruživanja tehnoloških procesa prijevoznih usluga. Primijenjeni koncept podjele prijevoznicima je praktično uskratio mogućnost upravljanja troškovima u cjelini svog proizvodnog procesa što bitno utječe na njihovu konkurentnost i tržišni položaj, a posljedično i na daljnju poslovnu opstojnost.
Brojnost transakcija i njihove financijske posljedice, koje se manifestiraju u visokoj razini međusobnih potraživanja i dugovanja, barijera su i rastući rizik za obavljanje redovnih poslovnih aktivnosti te time i za uspješnost provođenja programa restrukturiranja, navodi se u obrazloženju prijedloga dopune toga zakona.
Sjednica počinje u 9,30 sati.