U izjavi koju u utorak prenosi sarajevski "Dnevni avaz" Bajrambašić je pojasnio kako je BiH pristala na cestovni koridor kod Neuma zbog pristupanja Hrvatske Europskoj uniji, a zauzvrat računa kako će dobiti sporazum o "naprednom korištenju luke Ploče" i željezničke pruge od Metkovića do Ploča.
"To znači da ćemo smanjiti zaustavljanje i dvostruko stajanje (na granici), da nećemo mijenjati lokomotive u Čapljini i td. Moguće je pojednostaviti dosta toga i u vezi s carinskim pregledima", kazao je Bajrambašić podsjećajući kako BiH godišnje preko luke Ploče izvozi i uvozi više od četiri milijuna tona roba a svako nepotrebno stajanje višestruko povećava troškove.
Neumski koridor, kojim bi putnici iz Hrvatske bez zaustavljanja prolazili kroz BiH na putu ka Dubrovniku, još nije ucrtan u strategiju razvoja cesta na području Federacije BiH, no tamo je projekt Jadransko-jonske autoceste. Ta suvremena prometnica kroz BiH bi trebala prolaziti u dužini od oko 100 kilometara sve do granice s Crnom Gorom, a od koridora V c odvajala bi se kod Počitelja i nastavljala Popovim poljem.
Gradili bi se posebni odvojci za Neum, Dubrovnik, Cavtat i druga mjesta na hrvatskom dijelu obale Jadrana.
Gradnja koridora kod Neuma, koji bi zapravo predstavljao brzu cestu, sada postavlja dvojbu treba li uopće graditi autocestu kroz Popovo polje s obzirom da bi dvije prometnice u tom slučaju bile veoma blizu pa bi njihova isplativost postala dvojbena.
Bajrambašić je upozorio kako do sada zapravo i nije dokazano bi li autocesta kroz Popovo polje bila isplativa i kada se ne bi gradio koridor kod Neuma. Dodao je kako odgovore na to pitanje treba dati studija izvodljivosti .
Koridor kod Neuma za BiH u izvedbenom smislu nije problem, tvrdi Bajrambašić podsjećajući kako je riječ o prometnici čija će gradnja tu državu stajati oko pet milijuna eura.