Mrgan je podsjetio kako je na tom dijelu pruge rađen kapitalni remont te da je navodno remont potpornih zidova tunela obavljen samo s jedne strane. "Bivša Uprava HŽ Infrastruktura nas je izvijestila da su remont radile Pružne građevine te da je sva potrebna dokumentacija pospremljena i zaključana u sefu", rekao je dodavši kako je radi obitelji poginuloga, javnosti, putnika ali i strojovođa, istraga trebala utvrditi je li potkopavanje pruge pri izvedbi remonta utjecalo na otklizavanje zida te njegovo prevrtanje na prugu ili je uzrok nesreće loša kakvoća materijala ugrađena prilikom izvođenja remonta ili možda nedovoljna briga o stanju potpornoga zida.
Istaknuo je kako Sindikat očekuje da će u što skorije vrijeme konačno biti upoznati provode li se kakve istrage radi razotkrivanja uzroka nesreće te ocijenio kako kolektivna odgovornost u smislu da je kriva HŽ Infrastruktura ne bi smio biti kraj priče o istrazi.
Mrgan je napomenuo i kako ih smetaju netočne optužbe o cijelom sustavu HŽ-a kao velikom gubitašu te dodao kako je radi smanjenja troškova HŽ još 2007. restrukturiran i podijeljen na pet tvrtki.
Podsjetio je i kako se tvrtke HŽ Cargo i HŽ Vuča vlakova ne financiraju iz proračuna te napomenuo kako je u gotovo cijeloj Europi država vlasnik željezničkoj infrastrukturi. "To su veliki troškovi pa jasno treba reći gdje su ti troškovi i što će se učiniti", rekao je dodavši kako oni u tvrtci HŽ Vuča vlakova nisu dopuštali nekontrolirano zapošljavanje i sistematizaciju nepotrebnog broja direktora.
Mrgan smatra kako jasno treba reći tko je potrošio novac, gdje je višak i kolika su opterećenja društva kćeri tvrtki te nastaviti s preustrojem onoga što stvara gubitke, a potom organizacijski mijenjati strukturu tvrtki.
Založio se za privatizaciju te dovođenje strateškog partnera umjesto spajanja tvrtki kćeri.
Ocijenio je i kako je infrastruktura HŽ-a u lošem stanju, kao i da su nedovoljna ulaganja te dodao kako bi sada prioritet trebao biti izgradnja ravničarske pruge prema Rijeci, a ne, kako je rekao, bacanje novca kroz neke modernizacije postojeće pruge.
Ustvrdio je i kako socijalnoga dijaloga nema premda se, po njihovu saznanju planira otpuštanje velikoga broja zaposlenih ljudi. "Svjesni smo potrebe za racionalizacijom broja zaposlenih", rekao je dodavši kako pri tom ipak treba reći jasne kriterije na način kolika je potrebna administracija.
Od nove Uprave očekuje da pravodobno shvati potrebu vođenja socijalnoga dijaloga sa Sindikatom strojovođa.
Na upit novinara nije htio komentirati izbor novoga ministra, ali je dometnuo kako se nada da će se pri zapošljavanju poštovati procedura te voditi računa o raspisivanju javnih natječaja.
Odgovarajući na novinarsko pitanje što o istrazi o nesreći u tunelu Kupjak kažu DORH i policija potpredsjednik SSH Dalibor Petrović je podsjetio kako mjesto nesreće odmah nakon iznošenja tijela njihova stradala kolege nije bilo osigurano.
Istaknuo je kako se boji da DORH i istražni sudac nisu dobro obavili posao.