Molson Coors će StarBev kupiti za 2,65 milijardi eura od trenutnog vlasnika, investicijske tvrtke CVC Capital Partners.
StarBev je vlasnik devet pivovara u srednjoj i istočnoj Europi i zapošljava ukupno oko 4.100 radnika u Češkoj, Srbiji, Hrvatskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Mađarskoj i Crnoj Gori, a svoje proizvode prodaju još i na tržištima Slovačke i Bosne i Hercegovine, navodi se u priopćenju.
Godišnje proizvodi 13,3 milijuna hektolitara piva i među tri je vodeće pivovare na svim tržištima na kojima posluje. Starbevov portfelj obuhvaća više od 20 brendova, uključujući i lokalne brendove kao što su Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ožujsko, Jelen i Nikšićko, a po licenci distribuira i brendove Stella Artois, Beck’s, Hoegaarden, Lowenbrau i Leffe.
"Preuzimanje StarBeva uklapa se u cijelosti u strategiju Molson Coorsa kojom želimo poboljšati portfelj naših premium brendova i proširiti doseg na rastućim tržištima diljem svijeta", rekao je Peter Swinburn, predsjednik i glavni generalni direktor Molson Coorsa.
U sjevernoameričkom poduzeću očekuju da će im transakcija u prvoj godini generirati približno 50 milijuna dolara prije oporezivanja operativnih sinergija 2015., prvenstveno kroz učinkovitost proizvodnje, nabave, sistemskih i drugih područja.
Transakcija moraju još odobriti europska regulatorna tijela za zaštitu tržišnog natjecanja, a finalizacija se očekuje tijekom drugog kvartala 2012.
StarBev je prošle godine ostvario prihode od 700 milijuna eura i dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije od 241 milijun eura.