Visokim rizikom ocijenjen je 1441 kilometar državnih cesta, a srednje visokim 383 kilometra. Na autocestama visokog i srednje visokog rizika nema, a srednje niskim rizikom ocijenjeno je 325 kilometara te niskim 635 kilometara autocesta.
Rezultati su to istraživanja provedenog u sklopu EuroRAP programa ocjenjivanja sigurnosti prometnica. Na današnjem predstavljanju najavljeno je i da će ove godine posebnim vozilom početi snimanje i ocjenjivanje sigurnosti državnih cesta D3 i D8, a do 2020. najavljeno je snimanje i ocjenjivanje ukupno 3411 kilometara hrvatskih cesta i autocesta.
Na obrađenim prometnicama posebno se ističu državne ceste D1, D3 i D8, koje u velikom postotku ne odgovaraju standardima cestovne sigurnosti te zahtijevaju ozbiljnu sanaciju, rekao je voditelj EuroRAP projekta Hrvoje Pečnik.
EuroRAP je međunarodna neprofitna udruga registrirana u Belgiji, a u njoj je 40-ak nacionalnih klubova zemalja članica, udruge vozača i razne neporofitne organizacije. To je "sestrinski program" poznatijeg EuroNCAP programa, nezavisnog test-programa koji od jedne do pet zvjezdica ocjenjuje stupanj sigurnosti i zaštitu vozača i pješaka na novim vozilima, poznatijega kao "crash test", rekao je Pečnik i naglasio da je EuroRap sastavni dio Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.
Istaknuvši da je riječ o inovativnom pristupu rješavanja pitanja sigurnosti, rekao je kako se on provodi "kroz opažanje potencijalno opasnih dionica cesta, utvrđivanje sigurnosnih nedostataka i kontrolu promjene stanja tehničkih i sigurnosnih značajki cesta".
"Primarni cilj je smanjiti težinu posljedica prometnih nesreća kroz ravnopravni pristup sigurnosti vozača, ceste i vozila", rekao je, dodajući da vozač kao čovjek ima pravo na pogrešku, a struka ima zadaću zaštititi sudionike u prometu. Tako će, najavio je Pečnik, i hrvatske ceste biti ocijenjene zvjezdicama po uzoru na ocjenu sigurnosti vozila (EuroNCAP).
U sklopu predstavljanja projekta, na kojem su bili i predstavnici koncesionara autocesta, MUP-a, Fakulteta prometnih znanosti te prometni stručnjaci, predstavljeno je i posebno vozilo koje će snimati stanje na hrvatskim cestama i autocestama.
HAK je prvi nacionalni autoklub iz središnje i jugoistočne Europe koji je pristupio EuroRAP projektu.