"Zbog gospodarske i financijske krize čiji je utjecaj teško pogodio automobilsku industriju, veći broj proizvođača i zastupnika nije u mogućnosti sudjelovati na ovogodišnjem Zagreb Auto Show-u", navodi se u priopćenju ZV-a.
Zagreb Auto Show, koji se trebao održati od 23. ožujka do 1. travnja, održavao se svake dvije godine, no ovo je drugi put da je otkazan, jer nije održan ni 2010.
Sa ZV-a podsjećaju kako je kriza na automobilskom tržištu u Hrvatskoj započela 2009. dramatičnim padom prodaje vozila za 50 posto u odnosu na godinu prije.
Pad prodaje nastavljen je i u 2010. za idućih 15 posto.
"Zbog takvih loših rezultata prodaje vozila Zagrebački velesajam bio je prisiljen otkazati sajam u 2010. godini, nadajući se rastu prodaje i oporavku tržišta. Međutim, situacija se nije bitno promijenila", ističe se u priopćenju.
U 2011. prodaja vozila je lagano porasla, za 7,6 posto u odnosu na 2010., ali taj porast, kako se navodi, još uvijek za auto industriju ne znači izlazak iz krize.
ZV je uzeo je u obzir da je od najbolje 2008. godine automobilska industrija zabilježila pad prodaje vozila za više od 52 posto (pad ukupnog poslovanja je i veći) te činjenicu da se to izravno odrazilo i na iznos sredstava za promociju.
Intencija ZV-a, kako se navodi, bila je povratak uspješnog projekta Zagreb Auto Showa, pa se kroz politiku cijena, dodatnih popusta i posebnih marketinških paketa nastojalo izići u susret svim izlagačima kako bi im se pogodovalo i maksimalno smanjili troškovi izlaganja.
"Nažalost, pad prodaje automobila u zadnje tri godine, izostanak financijske potpore principala-proizvođača prema zastupnicima i uvoznicima te visoki ukupni troškovi izlaganja na sajmu (samo oko 25 posto svih troškova izlaganja čine troškovi prostora koje trebaju platiti ZV-u, a 75 posto troškova odnosi se na ekskluzivne tvorničke štandove, premijerna prikazivanja, reprezentacije, hostese itd.) uzrokovali su da se nije mogao skupiti dovoljan broj izlagača potreban za organizaciju sajma", ističu sa ZV-a.