"Odluka pilota o brzini prilikom polijetanja - 190 kilometara na sat - bila je 20 kilometara manja od potrebne za polijetanje zrakoplova teškog 54 tone...", izjavio je čelnik tehničkog povjerenstva Aleksej Morozov na tiskovnoj konferenciji u Moskvi.
Po njegovim riječima, jedan od pilota je prilikom polijetanja stisnuo kočnicu. Istražitelji su utvrdili najmanje četiri stvari koje su pridonijele nesreći: nedostatnu obuku pilota, nedostatak kontrole nad pripremom posade za let, pilote koji nisu slijedili standardnu proceduru polijetanja i lošu koordinaciju među članovima posade u vrijeme polijetanja.
Osim toga, nijedan od pilota nije smio letjeti budući da je jedan od njih imao tragove sedativa u krvi, a drugome je dijagnosticirana bolest koja slabi motoričke funkcije. Prema istražiteljima, zrakoplov je bio u dobrom tehničkom stanju prije polijetanja.
Zrakoplov se srušio 7. rujna nedaleko od zračne luke u Jaroslavlju, 300 kilometara sjeveroistočno od Moskve. Pao je na tlo s male visine odmah nakon polijetanja i zapalio se. Zrakoplov je letio prema Minsku, gdje je momčad Lokomotiva trebala igrati protiv Dinama.