Okupljanje prosvjednika počet će u 10 sati na Glavnom kolodvoru odakle će kolona krenuti prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture (pred "kockicu"), gdje će u 11 sati održati prosvjedni skup, navodi se u pismu sindikata upućenom Vladi.
Sindikat traži suglasnost Vlade za nabavu motornih vlakova za prijevoz putnika prema dinamici utvrđenoj u studiji Fakulteta prometnih znanosti, održavanje i obnovu pruga prema dinamici utvrđenoj pravilima struke, isporuku službene i zaštitne odjeće i obuće, popravak neispravnih kotlovnica jer radnici ne mogu raditi zimi u negrijanim prostorima, te isplatu terenskih dodataka radnika Remonta i održavanja pruga i regresa radnicima tvrtki u kojima još nije isplaćen.
Sindikat u pismu podsjeća da kontinuirano upozorava na propadanje HŽ-a, loša zakonska rješenja i poslovne odluke menadžmenta pojedinih tvrtki, neredovitost isplate materijalnih prava i sve teže uvjete rada, no bez rezultata.
Prijeko potrebna modernizacija i obnova HŽ-a i dalje se odgađa, a "kap koja je prelila čašu" je pokušaj da se nauštrb modernizacije željeznice od EBRD-a ishodi kredit za pelješki most, a kad to nije uspjelo odbija se dati suglasnost za kreditno zaduživanje u svrhu nabave prijeko potrebnih motornih vlakova za prijevoz putnika domaće proizvodnje. Izostaje čak i suglasnost za nabavu dijela motornih vlakova kreditom za koji nije potrebno jamstvo države.
Istovremeno, Vlada daje suglasnost za nabavu četiriju putničkih zrakoplova. Nismo protiv kupnje zrakoplova, ali smatramo da je nabava putničkih motornih vlakova u javnom interesu, naročito u gradsko-prigradskom prijevozu Zagreba i drugih većih gradova, ističu sindikalci podsjećajući da je u proteklom razdoblju za ceste potrošeno 200 posto planiranih sredstava, a za željeznice samo 33 posto.
Radi neodržavanja pruga već je izgubljeno više od 700 radnih mjesta u kćerinskim društvima HŽ-a, a propadanjem pruga sjena besperspektivnosti nadvija se nad svih 17.500 zaposlenih u društvima HŽ Holding i kćerinskim društvima, upozorava Sindikat željezničara.