Prihodi od prodaje u H&M-u u rujnu su tako u trgovinama koje posluju duže od godinu dana smanjeni sedam posto, objavila je švedska kompanija.
Ukupni prihodi, odnosno oni koji uključuju i trgovine otvorene u posljednjih godinu dana, uvećani su pak za tri posto, iskazani u lokalnim valutama. H&M je ranije objavio da su od 1. do 27. rujna prihodi uvećani za tri posto, navodeći kao glavne razloge toplo vrijeme i slabo povjerenje potrošača.
Švedsku kompaniju nerijetko se smatra bolje pozicioniranom za uspješno prevladavanje krize u usporedbi s konkurencijom, zahvaljujući geografskoj rasprostranjenosti i niskim cijenama. Ipak, posljednja četiri tromjesečja zaredom i ona bilježi pad dobiti zbog većih ulaznih troškova i snažne švedske krune.
Analitičari se slažu da su podaci o prodaji blago razočaravajući, no kažu da bi se trebali poboljšati čim zahladi.
"Vidimo da se vrijeme u listopadu promijenilo na mnogim tržištima, pa vjerujem da će se zbog toga kupci vratiti u trgovine. Mislim da možemo očekivati bolji listopad", kazao je Nicolaj Jeppesen, analitičar u Sydbanku u Stuttgartu.
Jeppesen je predvidio da će H&M, drugi najveći lanac trgovina odjećom u svijetu iza španjolskog Inditexa, vlasnika Zare, imati koristi od toga što je držao cijene niskima, za razliku od konkurencije koja ih je podizala.
"Ljudi su skloni postati nesigurni kada se govori o financijskim teškoćama i traže jeftinije kolekcije. H&M ima vrlo snažan brend i niže cijene. Mislim da je to dobra kombinacija", kazao je on.
H&M ima više od 2.300 trgovina u 41 zemlji širom svijeta i u studenome se sprema lansirati kolekciju talijanske modne ikone Donatelle Versace. U rujnu je najavio da će ubrzati širenje poslovanja i otvoriti 265 novih trgovina u fiskalnoj 2010./2011., nasuprot ranije najavljenih 250.
Prošle godine u rujnu, prvom mjesecu tvrtkinog četvrtog tromjesečja, ukupni prihodi uvećani su 16 posto na razini grupe, dok su oni u usporedivim segmentima bili veći za osam posto.