Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture priopćilo je danas da je nakon provedene upravne istrage utvrđeno da je brodom u kritičnom trenutku upravljao drugi časnik palube, koji nije bio ukrcan na trajekt putem propisanih knjiga i aplikacija. Iako se zapovjednik nalazio na zapovjedničkom mostu, ni na koji način nije utjecao na manevar pristajanja.
Očito je da drugi časnik palube nije bio uvježban za slučajeve kada nastupe izvanredne okolnosti, koje je u ovom slučaju izazvalo gašenje motora broj 3 u neposrednoj blizini obale, navodi se i dodaje da za zaustavljanje broda nisu korištena sidra.
Utvrđeno je da za trajekt "Barbat" nije izrađena propisana procedura za obavljanje operacija uplovljavanja i isplovljavanja. Također, postupci za slučaj opasnosti propisani za trajekt "Barbat" su manjkavi, što je bitno utjecalo na ovu pomorsku nesreću.
Na brodu, na kojemu se nalazilo 120 putnika, 44 automobila i 5 kamiona, nije bilo ozlijeđenih, a nije bilo ni materijalne štete na vozilima. Brod nije pretrpio značajnija oštećenja, a naknadnim pregledima svih motora i upravljačkih sustava nisu utvrđeni nikakvi kvarovi.
Brodske knjige i isprave su bile valjane, a zapovjednik, drugi časnik palube i kormilar nisu bili pod utjecajem alkohola. Uslijed nesreće nije došlo do onečišćenja okoliša, ali je nanesena značajna šteta objektu starog kupališta te je u potpunosti urušeno 11 kabina za presvlačenje. Ukupna šteta na obali procijenjena je na više od 236 tisuća kuna.
Ministarstvo navodi da su u tijeku konzultacije s Državnim odvjetništvom nakon čega će se poduzeti odgovarajuće mjere prema odgovornim članovima posade broda.
Sukladno Pomorskom zakoniku, upravnu istragu provodi Ministarstvo radi prikupljanja dokaza i podataka u svrhu utvrđivanja prekršajne i kaznene odgovornosti. Sigurnosnu istragu u svrhu utvrđivanja uzroka nesreće i predlaganja mjera radi izbjegavanja pomorskih nesreća te unapređivanja sigurnosti plovidbe obavlja Povjerenstvo koje je imenovao ministar i ona još uvijek traje.