"Održavanje visokog intenziteta međudržavnih posjeta na najvišoj razini je važan doprinos unaprjeđivanju svekolike suradnje i jačanju prijateljstva između hrvatskog i kineskog naroda", rekao je Xu koji je ujedno i potpredsjednik središnje vojne komisije Narodne Republike Kine.
Prema priopćenju iz Ureda predsjednika Sabora, Bebić i Xu razgovarali su o bilateralnim političkim i gospodarskim odnosima te suradnji oružanih snaga Hrvatske i Kine.
Odnosi Hrvatske i Kine tradicionalno su dobri i prijateljski, zajednička je ocjena Bebića i Xua koji vide velik prostor za jačanje političkih i gospodarskih odnosa dviju zemalja.
"Hrvatska pridaje veliku važnost razvoju tradicionalno dobrih i prijateljskih odnosa s NR Kinom na svim područjima od zajedničkog interesa te će nastaviti podržavati načelo 'jedne Kine' i davati punu potporu teritorijalnoj cjelovitosti i suverenitetu Kine, imajući u vidu da je temelj naših odnosa međusobno poštivanje suvereniteta, rekao je Bebić.
Dodao je kako su izvrsni politički odnosi omogućili uspješnu suradnju u kulturi, obrazovanju i znanosti, a da je prioritet jačanje gospodarskih odnosa i pretvaranje visokog stupnja političkog povjerenja u jaču gospodarsku suradnju kako bi se smanjio hrvatski deficit u robnoj razmjeni, prvenstveno kroz kineske investicije, stoji u priopćenju.
Predsjednik Sabora istaknuo je kako mogućnost suradnje postoji u prijenosu znanja kroz hrvatske inženjerske usluge Brodarskog instituta i kroz investicije kineskih tvrtki u projekte infrastrukture.
Bebić je također podsjetio i na velike mogućnosti razvoja suradnje na području lučkog gospodarstva te korištenja riječke i pločanske luke za pristup kineske robe tržištima srednje i istočne Europe.
Pomorskom linijom Adriatic China Direct Luka Rijeka je od 2003. povezana s četiri najveće kineske kontejnerske hub-luke – Hong Kong, Chiwan, Xiamen i Ningbo, a suradnju s riječkom lukom obnovio je i najveći kineski brodar COSCO. Takozvano 'tranzitno vrijeme' redovnih brodskih linija iz Rijeke do kineskih luka iznosi oko 25 dana, što je 5 dana manje u odnosu na sjevernoeuropski pomorski pravac.