Plan treba sadržavati novu organizacijsku strukturu, investicijski program te strateški plan, odnosno glavne strateške ciljeve za sva HŽ-ova društva.
Potrebno je utvrditi sadašnje stanje i razvoj situacije od trenutka podjele HŽ-a, navode iz HŽ-a.
Uz to će se izraditi analiza poslovnih podataka svih društava HŽ-a, odgovorit će se na pitanje koje su prednosti a koji nedostatci u odnosu na druge tvrtke na željezničkome tržištu te s kojim se preprekama društva HŽ-a susreću u svom poslovanju.
Izradit će se i strateški plan za tvrtke kćeri koje se ne bave osnovnim djelatnostima (tzv. "non-core business" tvrtke) koji će uključivati i preporuku o reintegraciji ili privatizaciji.
Natječaj je, kako se navodi, danas objavljen u Narodnim novinama.
Po završetku natječaja bit će odabran međunarodni konzultant ili konzorcij međunarodnih konzultanata koji će uz blisku suradnju sa stručnjacima iz HŽ-ovih društava izraditi prijedlog plana restrukturiranja.
Taj bi prijedlog plana trebao biti gotov u roku od 60 dana po završetku natječaja za sva četiri društva, najavljuju iz HŽ-a.
U skladu s tim, krajem ove, odnosno početkom sljedeće godine mogli bi imati gotove strateške planove, optimalnu organizaciju i novi ustroj, navode iz HŽ-a.
Napominjući kako će već 2012. strani operateri moći ući i na hrvatsko tržište, iz HŽ-a ističu da to iziskuje veću konkurentnost HŽ-a te da je stoga nužan nastavak restrukturiranja i modernizacije infrastrukture te voznog parka.
Društva HŽ holdinga već se pripremaju za liberalizaciju tržišta - grade se novi vlakovi, moderniziraju putnički i teretni vagoni, gradit će se nove dizel-motorne lokomotive, naručuju se novi vagoni za prijevoz tereta, a grade se i logistički centri. Infrastrukturni projekti dijelom se financiraju iz europskih fondova, što će i ubuduće biti primarni način financiranja, navode iz HŽ-a i ističu kako su daljnja ulaganja u sva društva prioritet te tvrtke.