Prema zakonu, koji je usklađen sa zakonodavstvom EU, postupak procjene učinaka propisa počeo bi analizom postojećeg stanja koje se namjerava urediti propisom, uključujući rezultate praćenja provedbe propisa.
Slijedilo bi utvrđivanje ciljeva koji se propisom nastoje postići te izrada najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja koji mogu dovesti do zadanih ciljeva, kao i utvrđivanje najznačajnijih pozitivnih i negativnih učinaka, osobito onih na gospodarstvo, financije, socijalnu skrb, zaštitu okoliša, te za svako normativno rješenje.
Postupak procjene učinaka propisa završio bi okvirnom procjenom očekivnog fiskalnog učinka na državni proračun.
Kao tijela nadležna za procjenu učinaka propisa navode se vladin Ured za zakonodavstvo, stručni nositelji izrade popisa te nadležna tijela, a kao dokumente procjene učinaka propisa zakon predviđa Strategiju i Akcijski plan procjene učinaka propisa te Izvješće o provedbi procjene učinaka propisa Republike Hrvatske.
Na prijedlog svoga Ureda za zakonodavstvo, Vlada bi donosila Godišnji plan normativnih aktivnosti.
Zakon bi na snagu stupio 1. siječnja 2012.