Koncesija za objekte na javnim cestama moći će davati na razdoblje od najviše 40 godina, a koncesionar će steći pravo gospodarskog korištenja objekta.
Odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja u postupku davanja koncesije donosila bi Vlada kao davatelj koncesije u ime Republike Hrvatske.
Za razliku od autocesta i državnih cesta koje ostaju u nadležnosti Republike Hrvatske, te kojima bi upravljale Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i koncesionari, županijske i lokalne ceste bile bi u nadležnosti županija.
Decentralizacija upravljanja cestovnom infrastrukturom provodi se na način da se velikim gradovima (s više od 35.000 stanovnika) u nadležnost prepušta građenje i održavanje županijskih i lokalnih cesta na njihovom području, koje prestaju biti javne i postaju nerazvrstane ceste u vlasništvu grada.
Konačnim prijedlogom Zakona o cestama provodi se i normativno usklađenje s odredbama Zakona o lokalnoj područnoj samoupravi, kao i novim direktivama Europske unije u području sigurnosti prometa na cestama.