Po riječima predsjednika HKIG-a Zvonimira Severa tu su studiju pripremili u povodu pristupa Hrvatske u EU, a u njoj je iznijet prijedlog multimodalnog prijevoza, tj. skretanja puteva robe prema Rijeci te prometnog povezivanja s Podunavljem i Srednjom Europom.
U programu se daje prikaz zamišljenog prometnog sustava, povezuje se riječka luka s lukom Vukovar cestovnim, željezničkim i vodnim putem, što bi oba grada moglo učiniti glavnim prometnim čvorištima Srednje Europe. Predviđa se više pojedinačnih projekata, primjerice, izgradnja nove luke na Krku, izgradnja nizinske pruge Zagreb-Rijeka, nove obilaznice Zagreba, rekonstrukcija i izgradnja drugih prometnica, luka i čvorišta, uređenje terminala multimodalnog prijevoza.
U studiji se razrađuju konkretni projekti, koji su već obuhvaćeni općim Programom razvojnih projekata u Republici Hrvatskoj koji je u ožujku prošle godine izradila HKIG.
Sever je novinarima kazao da je Program razvojnih projekata u RH bio metodološka osnova i za Vladin program koji je izrađen u rujnu prošle godine te je ocijenio da se od tada "vrlo malo toga pomaknulo". Osnovna poruka programa je bila da je kriza vrijeme za planiranje, a mi smo izgubili gotovo tri godine, a da nismo napravili inicijalnu dokumentaciju na temelju koje bismo mogli pokrenuti investicije, rekao je.
Istaknuo je da bez inicijalne dokumentacije do lokacijske dozvole, kapitala u Hrvatskoj neće biti, odnosno da "nitko neće doći i tražiti dozvole nekoliko godina", nego da trebaju biti pripremljeni jasni uvjeti.
Dodao je da su napravljeni neki organizacijski potezi, da je imenovan potpredsjednik Vlade za investicije, odbor za praćenje investicija i drugo, ali da je to premalo, jer u protekloj godini nije pokrenuta ni jedna ozbiljna investicija.
Sever je kazao da je građevinski sektor u vrlo lošem stanju, da se procjenjuje da je oko 70.000 ljudi ostalo bez posla.
Na upit o stavu HKIG u vezi legalizacije bespravno sagrađenih objekata, Sever je rekao da je Komora predložila minimalne uvjete koje bi te građevine trebale zadovoljiti, a to je da imaju geodetski snimak, da se napravi arhitektonski snimak stanja i da ovlašteni inženjeri daju mišljenje o mehaničkoj otpornosti i stabilnosti objekata.
(Hina) xhsup yds