Radi se o prototipu vlaka koji je naručio HŽ - Putnički prijevoz, a bit će pušten u promet najkasnije u roku mjesec dana na liniji prema Koprivnici, Ogulinu ili Sisku, najavljeno je na predstavljanju.
Nisokopodni elektromotorni vlak za regionalni promet dugačak je 75 metara, ima 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta, a može postići maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat. Ima osam vrata za brzu izmjenu putnika, a putnički je prostor u potpunosti klimatiziran i pokriven video-nadzorom.
Cijena vlaka nešto je manja od pet milijuna eura, što je 15 posto niže od prosječnih cijena za vlakove s takvom vrstom opreme u Europi, a određena je nakon analize nekoliko desetaka europskih vlakova, izjavio je predsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije Darinko Bago. Po njegovim riječima, unatoč nižoj cijeni kvaliteta vlaka nešto je malo viša, dok je sigurnost za stupanj viša od uobičajene u Europi.
Vlak kao sustav i svi njegovi glavni dijelovi - glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, kolni ormari, okretna postolja i dr. razvijeni su u Končaru koji je podnio cjelokupni trošak razvoja. U razvoju je sudjelovalo 11 Končarevih tvrtki i više od 250 stručnjaka - inženjera, magistara i doktora znanosti te visokostručnih radnika u proizvodnji.
HŽ nakon isprobavanja prototipa treba raspisati javni natječaj na kojem ćemo, uvjereni smo, pobijediti, rekao je Bago.
Član Uprave HŽ - Putnički prijevoz Mario Musa izjavio je da HŽ zajedno s Fakultetom prometnih znanosti i konzultantskom kućom BDO radi studiju isplativosti ulaganja u takve vlakove koja bi trebala biti gotova u idućih 15 dana.
HŽ je naručio ukupno tri prototipa vlakova - drugi prototip dovršava se u Gredelju, a radi se o elektromotornom vlaku za gradsko-prigradski promet. Treći prototip, koji bi trebao biti gotov početkom jeseni, je dizelmotorni vlak za regionalni promet.
Končar, Gredelj i ostale domaće tvrtke partneri smatraju te narudžbe poslom od strateškog nacionalnog značaja jer tu mogu pokazati da su u stanju razviti i proizvesti vlakove koji u potpunosti zadovoljavaju potrebe HŽ-a, a po kvaliteti, rješenju i cijeni su ravnopravni i konkurentni onima inozemnih proizvođača.
Osim toga, suradnjom s HŽ-om osiguravaju reference koje su nužne da bi hrvatske vlakove uspješno plasirali i na vanjska tržišta, a to je preduvjet za očuvanje i daljnji razvoj te industrijske grane kao i očuvanje radnih mjesta.