Procjenjuje se da brend Apple sada vrijedi 153 milijarde dolara (93 milijardi funti), što je gotovo polovica Appleove tržišne kapitalizacije, pokazala je studija BrandZ o 100 najvrednijih robnih marki.
Zahvaljujući portfelju potrošačke elektronike proizvođač iPhonea i iPadova prošle je godine Microsoftvu preoteo poziciju najvrednije tehnološke kompanije u svijetu.
Direktor za svjetske brendove Millward Browna Peter Walshe naveo je da je upravo usredotočenost na detalje, uz pojačanu prisutnost njegovih proizvoda u poduzećima, omogućila Appleu da se istakne među ostalim proizvođačima elektronike.
Od deset najvredniji brandova, šest je iz tehnološkog i telekomunikacijskog sektora. Google je na drugom, IBM na trećem, Microsoft na petom, AT&T na sedmom, a China Mobile na devetom mjestu.
McDonald's je napredovao za dva mjesta i postao četvrti brend u svijetu po vrijednosti, čime je usluga brze hrane postala najbrže rastuća kategorija. Coca-Cola je pak pala s petog na šesto mjesto, Marlboro sa sedmog na osmo, a General Electric s devetog na deseto.
Walshe je izjavio kako je kineska potražnja najviše utjecala na rast fast-food brendova. "Kinezi su otkrili brzu prehranu a to je ogromno tržište - Starbucks, McDonald's i pizza preplavili su Kinu", rekao je on.
Devetnaest od ukupno 100 najvećih svjetskih brendova potječu s tržišta u razvoju, u usporedbi s trinaest koliko ih je bilo prošle godine.
Facebook se pridružio vodećih 100 i zauzeo 35. mjesto, s brendom vrijednim 19,1 milijardi dolara, dok je kineska tražilica Baidu skočila s 29. na 46. mjesto.
Ukupna vrijednost 100 najvrednijih brandova porasla je za 17 posto na 2.400 milijardi dolara, zahvaljujući oporavku svjetskog gospodarstva.