FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SDP: potaknuti korištenje ekološki prihvatljivijih vozila

Autor: mbuj
ZAGREB, 12. travnja 2011. (Hina) - U Hrvatskoj je potrebno potaknuti korištenje ekološki prihvatljivijih vozila kroz stvaranje sustava, zaključeno je danas na okruglome stolu "Trošarine na vozila i poticanje uporabe vozila koja manje zagađuju okoliš" koji je organizirao Savjet za zaštitu okoliša SDP-a.

Politika kakva je u Hrvatskoj trenutačno na snazi ne potiče korištenje ekološki prihvatljivijih vozila bez obzira na to je li riječ o električnim vozilima, hibridima, ili o vozilima na fosilna goriva, ali koja imaju znatno prihvatljivije, niže emisije CO2, rekla je predsjednica Savjeta za zaštitu okoliša SDP-a Mirela Holy.

Ocijenila je kako je "potrebna velika korekcija politike u smislu poticaja usmjerenih prema onim vozilima koja su prihvatljivija za okoliš". Dodala je da se to najlakše može realizirati kroz politiku trošarina i da bi trošarine trebale biti niže za tehnološki naprednija vozila koja manje onečišćuju okoliš.

Kazala je da vlada treba biti primjer građanima, a dužnost ministra ili ministrice zaštite okoliša obvezuje na korištenje ekološki prihvatljivog vozila bez obzira na to je li riječ danas o hibridu ili sutra o električnom vozilu. Također, rekla je Holy, sva vozila koja ubuduće bude nabavljala vlada treba birati tako da ona budu prihvatljiva u ekološkom smislu, to jest da imaju niže emisije CO2.

Tehnički direktor Hyundai auta Zagreb Hrvoje Dokoza rekao je da se trošarina sada obračunava u fiksnome paušalnom iznosu po vrijednosti vozila i ne uzima se u obzir tehnologija koju ono ima. Istaknuo je da žele vezati trošarine na razinu emisije CO2 te time kvalitetnim i ekološki prihvatljivim vozilima obnavljati vozni park.

Rekao je da je u Hrvatskoj vozni park zastario, a najviše ljudi vozi "automobile B i C segmenta". Također je rekao da je u Hrvatskoj "stravičan pad tržišta automobila, a samim time vozni se park ne obnavlja te je potrebno uvesti poticajne mjere, što su zemlje članice Europske unije već učinile".

Ocijenio je da bi se smanjenjem trošarina obnovio vozni park u Hrvatskoj, a samim time utjecalo bi se i na razinu emisije CO2 koju ta vozila ispuštaju. Dodao je da je pozitivna mjera i uvođenje prirodnog plina u javni prijevoz, ali je trenutačni problem što ima samo jedna punionica - u Zagrebu.

Član Savjeta za zaštitu okoliša SDP-a Draženko Pandek rekao je da je sadašnji model trošarina određen isključivo po cijeni vozila, čime se ne potiče kupnja vozila koja su tehnološki usmjerena na zaštitu okoliša. Istaknuo je da je uredbom Europske unije propisano da bi do 2020. cjelokupna potrošnja obnovljivih goriva u prometu trebala biti najmanje deset posto.

(Hina) xbma yln

An unhandled error has occurred. Reload 🗙