Projekt je predstavljen u sklopu Zagrebačkog energetskog tjedna na okruglome stolu na kojemu su, osim predstavnika HAK-a, sudjelovali i predstavnici grada Zagreba, Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i Energetskog instituta "Hrvoje Požar", a težište je bilo na smanjenju štetnih emisija u cestovnom prometu, priopćio je HAK.
Dino Novosel s Instituta "Hrvoje Požar" predstavio je projekt "Eco Will", koji primjenjuje 13 zemalja, a Hrvatska je jedina od njih koja nije članica EU-a. Rekao je da je riječ o stručnom programu koji promiče ekološku vožnju i u čijoj realizaciji sudjeluje i HAK. Tim je programom omogućeno smanjenje potrošnje goriva do 15 posto te veća sigurnost u prometu i smanjenje broja prometnih nesreća i do 40 posto. Program uključuje jednodnevnu edukaciju, a već je na tragu onoga što godinama zagovara HAK.
Voditelj sektora za vozače HAK-a Sinan Alispahić predstavio je rezultate prošlogodišnjega pilot-programa ekološke vožnje na Jarunu u Zagrebu. Rezultati ankete pokazali su da ekološka vožnja omogućava velike uštede u potrošnji goriva, od 18 do čak 50 posto. Najdiscipliniraniji ekološki vozači na 15 tisuća kilometara na gorivu mogu uštedjeti do 9000 kuna, rečeno je te istaknuto da je u pripremi nacionalna kampanja koja će promicati pravila eko-vožnje i pokušati ih približiti svim vozačima.
Pomoćnica direktora Fonda za zaštitu okoliša Marija Šćulac-Domac istaknula je da u neposrednoj potrošnji energije u Hrvatskoj promet čini 33 posto, a po istraživanju iz 2009., od te brojke čak 89,1 posto otpada na cestovni promet. Fond je sufinancirao mnoge projekte za poboljšanje energetske učinkovitosti i smanjenje potrošnje energije te je s 80 milijuna kuna pomogao u obnovi voznog parka 418 hrvatskih autoprijevoznika, koji su zamijenili stara vozila onima koji udovoljavaju Euro 5 normi, rekla je.
Nenad Zuber iz HAK-a predstavio je akciju "Učinimo aute zelenima (Make Cars Green)", koju su provodili Svjetska automobilistička organizacija FIA i nacionalni autoklubovi, među kojima i HAK, a u Hrvatskoj ju je sufinancirao taj Fond za zaštitu okoliša. Broj vozila u svijetu u sljedećih 20 godina povećat će se 600 milijuna na 1,2 milijarde, rekao je.
Na skupu je ocijenjeno da bi i razne institucije, lokalne i državne uprave trebale biti primjer građanima kad je riječ o nabavi ekološki prihvatljivijih automobila te da su države poput Španjolske dodatno smanjile maksimalnu brzinu na autocestama kako bi reagirale na povećanje cijene naftnih derivata i smanjenje potrošnje goriva i troškova.