Prodaja na hrvatskom tržištu iznosila je 5,2 milijardi komada i smanjena je deset posto, dok je izvoz povećan 17,5 posto, na 7,79 milijardi komada cigareta.
No rast prodanih količina nije pratio i rast prihoda, jer je TRD preuzeo teret povećanja trošarina i rastuće gospodarske krize na sebe, kazao je.
Prihodi TDR-a lani su iznosili 205 milijuna eura i smanjeni su prema godini ranije za 11,2 posto.
Tomašković nije želio reći kolika je dobit ostvarena prošle godine, napominjući kako je TDR dio Adris grupe koja je na Zagrebačkoj burzi pa stoga do objave njihovih rezultata niti TDR ne može objaviti taj podatak.
Što se tiče sivog tržišta, kazao je kako se ono kreće na razini 15 posto ukupne potrošnje u Hrvatskoj.
Na upit o bojkotu malih trgovaca, Tomašković je rekao kako je TDR početkom godine pristupio promjenama prodajne politike što je izazvalo nezadovoljstvo dijela trgovaca.
Prošli tjedan, kazao je, imali su sastanak s predstavnicima Hrvatske obrtničke komore (HOK) te se nada da će uskoro pronaći zadovoljavajuće rješenje. Istaknuo je kako neće mijenjati rabate no pokušat će pronaći neka rješenja kroz modele plaćanja koji bi zadovoljili male trgovce.
Tomašković je naglasio kako su inovacije i širenje poslovanja temelj budućeg razvoja tvrtke.
Tako je gradnja tvornice u Iranu, u kojoj je početak proizvodnje planiran za početak iduće godine, iskorak na tržište jugozapadne Azije. Planiran kapacitet tvornice je 6,5 milijardi cigareta godišnje, a investicija je vrijedna 30 milijuna eura.
Upitan boji li se da bi politička situacija mogla ugroziti njihovu investiciju u Iranu, Tomašković je rekao kako je svaka investicija rizik, kako prate situaciju, kako je teško predviđati, no nada se da investicija neće biti ugrožena.
Na pitanje da li bi država trebala više pomoći izvoznicima, kazao je kako će Hrvatska ulaskom u EU izaći iz CEFTA-e čime će porasti carine za izvoz u te zemlje, primjerice Srbiju i BiH, pa bi država bilateralnim ugovorima trebala stvoriti uvjete da se to ublaži.
Upitan za komentar nastojanja Agrokora da uđe u slovenski Mercator te špekulacije o ulasku Adris grupe u medijski biznis, odnosno kupnju nekih dnevnih novina, voditelj ureda za odnose s javnošću Adris grupe Predrag Grubić je kazao kako Adris veseli uspjeh svake hrvatske kompanije osobito na inozemnim tržištima. Stoga podržavaju i nastojanje Agrokora za ulaskom u Mercator.
Što se tiče ulaska u medijski biznis Grubić kaže kako je riječ o špekulacijama koje ne žele komentirati.