U skupini neživotnih osiguranja zaračunata bruto premija je na kraju veljače iznosila 1,31 milijardu kuna, što je porast za 2,8 posto u odnosu na lanjsku veljaču, dok se istodobno u skupini životnih osiguranja bilježi pad premije za 0,4 posto, na 349,7 milijuna kuna.
Tako je i udio neživotnih osiguranja u ukupnoj zaračunatoj premiji sa 78,46 posto u veljači prošle godine porastao na 78,97 posto u ovogodišnjoj veljači, dok je udio životnih osiguranja pao sa 21,54 na 21,03 posto.
Po statističkim podacima HUO-a, najveći udio u neživotnim osiguranjima ima obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti sa zaračunatom premijom krajem veljače u iznosu od 405,6 milijuna kuna, što je 2,2 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Kod životnih osiguranja najveći udio u zaračunatoj premiji u veljači imalo je klasično životno osiguranje s premijom u iznosu 305,7 milijuna kuna, što je porast premije za 0,3 posto u odnosu na veljaču prošle godine. No, na ukupan pad bruto premije u skupini životnih osiguranja ponajviše je utjecao znatniji pad životnih ili rentnih osiguranja kod kojih osiguranik na sebe preuzima investicijski rizik koja sa premijom od 17,8 milijuna kuna bilježe smanjenje u odnosu na veljaču prošle godine za 12,2 posto.
Među 26 društava za osiguranje vodeću poziciju na hrvatskom tržištu i nadalje ima Croatia osiguranje s udjelom 39,79 posto. Croatia osiguranje je krajem veljače ove godine imalo zaračunatu bruto premiju u iznosu 661,9 milijuna kuna, što je porast za 3,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Drugo mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja zauzima Allianz Zagreb kojemu je premija u veljači iznosila 186,6 milijuna, što je u ukupnoj premiji udio od 11,22 posto. Allianz je na godišnjoj razini zabilježio rast zaračunate premije za 2,3 posto.
Treće i četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja i na kraju veljače ove godine imala su dva osiguravajuća društva koja se bave samo neživotnim osiguranjima - Euroherc s premijom od 137,6 milijuna kuna, što je udio od 8,27 posto te Jadransko osiguranje s premijom u iznosu od 92,9 milijuna kuna i udjelom od 5,59 posto. Pritom Euroherc na godišnjoj razini bilježi rast premije za 1,4 posto, a Jadransko osiguranje za 1,3 posto.
S rastom zaračunate premije za 10,2 posto, na 84,8 milijuna kuna, na peto se mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja 'probilo' Triglav osiguranje s udjelom od 5,10 posto.