Istraživanje, u koje je bilo uključeno tisuću djece i mladih, pokazalo je da čak 50 posto osnovnoškolaca i 40 posto srednjoškolaca nikada nije čulo da imaju neka posebna prava u odnosu na odrasle, što ukazuje na potrebu za njihovom boljom informiranošću.
Čak 61 posto djece nikada nije vidjelo neki tekst o pravima djece u knjigama, novinama, na plakatu, TV-u, u školi, knjižnici ili vrtiću, dok 85 posto mladih nikada nije čulo za neki dokument kojim se štiti položaj i prava djece.
Najviše se, kako je pokazalo istraživanje, o svojim pravima djeca i mladi informiraju putem škole, obitelji i televizije, te upravo njih i smatraju najodgovornijima za pružanje informacija o svojim pravima.
Zanimljiv je podatak da čak 43 posto osnovnoškolaca i 54 posto srednjoškolaca smatra da ne može učiniti ništa da se prava djece općenito bolje poštuju.
Istraživanje je također pokazalo da djeca, a osobito mladi, smatraju da se njihovo mišljenje nedovoljno uzima u obzir u lokalnoj zajednici.
Kada je u pitanju diskriminacija i poštovanje prava na različitost, istraživanje pokazuje da mladi smatraju kako njihovi vršnjaci u najvećoj mjeri diskriminiraju mlade osobe s poteškoćama u razvoju, a nedovoljno tolerancije i mladi i djeca pokazuju i prema pripadnicima vjerskih i nacionalnih manjina, kao i prema učenicima koji žive u teškim socijalnim uvjetima.
Istraživanje u osnovnim i srednjim školama je provedeno uz dopuštenje Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te u suradnji s Uredom pravobraniteljice za djecu. U njemu je sudjelovalo 1000 djece u dobi od 8 i 9 godina te mladih u dobi od 16 i 17 godina.
Cilj istraživanja bio je ispitati stavove i mišljenja djece o poštivanju njihovih prava u Hrvatskoj i mogućnostima njihova unapređenja, izjavila je predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Lora Vidović.
Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić ocijenila je kako se djecu još uvijek uči premalo o njihovim pravima.
Na skupu su također predstavljeni i podaci iz UNICEF-ovog godišnjeg izvještaja o djeci za 2011. godinu čija tema je "Adolescencija: vrijeme prilika". U izvještaju je naglašeno kako su značajna ulaganja u posljednja dva desetljeća u rani razvoj djece rezultirala spašavanjem velikog broja dječjih života. S druge strane, iako je adolescencija kritično važna dob, više od 70 milijuna adolescenata u dobi od 11 do 14 godina trenutno ne ide u školu, a na globalnoj razini djevojčice su još uvijek iza dječaka što se tiče školovanja.